محاسبه مالیات بر ارزش افزوده مهمترین مساله تولیدکنندگان طلا است

رییس انجمن تولیدکنندگان وصادرکنندگان طلا و جواهر استان اصفهان گفت: یکی از شروط تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس تهاتر کالا با کالاست و با تسهیل شرایط از سوی دولت می توان طلای ساخته شده ایران را با طلای ساخته شده این کشورها مبادله کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، محسن طلایی مینایی در نخستین جلسه میزهای توسعه صادرات ویژه طلا، اظهار کرد: مهمترین مساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اصل طلا است.

وی گفت: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان این بخش خواستار محاسبه مالیات از اجرت ساخت طلا و آماده پرداخت این مالیات هستند.

رییس انجمن تولیدکنندگان وصادرکنندگان طلا و جواهر استان اصفهان افزود: ورود شمش بدون حقوق و عوارش گمرکی (برای صادرکنندگان)، اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای تولیدکنندگان، ورود مصنوعات خارجی با کنترل مراجع قانونی، کمک برای کاهش هزینه های تولید (بیمه، واردات دستگاها و لوازم یدکی تولید، مواد اولیه شیمیایی)،کمک در جهت صادرات طلای ساخته (مشکل در صادرات با توجه به نرخ ارز )، حضور نماینده انجمن در جلسات تخصصی (گمرک، اداره امور مالیاتی، بانک مرکزی) از خواسته های فعالان این بخش است.

وی اضافه کرد: یکی از شروط تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس تهاتر کالا با کالاست و با تسهیل شرایط از سوی دولت می توان طلای ساخته شده ایران را با طلای ساخته شده این کشورها مبادله کرد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: 6 گروه کالایی شامل شیرینی جات سنتی، طلا و جواهر، گلاب، فرش ماشینی، نساجی و روغن صنعتی در قالب میزهای توسعه صادرات از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به استان اصفهان واگذار  شده است.

اسرافیل احمدیه تصریح کرد: مسایل و مشکلات بخش طلا و جواهرات به ویژه در بخش صادرات پس از بررسی و ارایه راهکار به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده می شود

پیچیدگی بوروکراسی ورود موقت طلا برای تولید و صادرات 

 هم چنین یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای استان اصفهان در این جلسه گفت: فرایند ورود موقت طلا که سال های گذشته به آسانی انجام می شد، امروز به بورکراسی و موانع بسیاری روبرو شده است و تولیدکننده و صادرکننده را بی انگیزه کرده است.

لشگری اضافه کرد: برای ورود موقت طلا با هدف صادرات طلای ساخته شده علاوه بر آزمایش های استاندارد باید ضمانت نامه بانکی یا وثیقه قرارداد که این خود مانعی پیش روی صادرات طلای کشور است.

وی با انتقاد از دریافت عوارض مالیات بر ارزش افزوده شمش طلا با هدف ورود موقت و صادرات، تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با این شرایط نمی توانند فعالیت کنند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید