موسیقی , موسیقی معاصر تهران , ارکستر نیلپر " />

اجرای ارکستر نیلپر و مارتینا کوسسکا در فستیوال موسیقی معاصر تهران

تهران- ایرنا- اولین روز از اجرای صحنه ای سومین فسیتوال بین المللی موسیقی معاصر تهران به اجرای ارکستر نیلپر از ایران و رستیال پیانو مارتینا کوسسکا، آهنگساز لهستانی در تالار رودکی اختصاص دارد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فسیتوال بین المللی موسیقی معاصر تهران به عنوان اولین فستیوال ملی و بین المللی در حوزه موسیقی معاصر با همکای نهادها و انجمن های فرهنگی و هنری به صورت سالانه برگزار می شود.
این فستیوال تاکنون توانسته است به یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین رویدادهای موسیقی معاصر در کشور تبدیل شود و سعی دارد به تدریج به یکی از مهمترین گردهمایی های موسیقی دانان معاصر در خاورمیانه مبدل شود.
فستیوال موسیقی معاصر تهران، اهداف متعددی همچون معرفی آثار آهنگسازان معاصر ایران، معرفی موسیقی دانان بین المللی، ایجاد بستر مناسب برای رشد و معرفی نوازندگان جوان ایرانی و توسعه روابط بین فرهنگی را دنبال می کند.
سومین فستیوال بین ‌المللی موسیقی معاصر تهران از شامگاه گذشته در محل موزه هنرهای معاصر آغاز به کار کرده است.
هیات داوران جشنواره، گروه‌های برگزیده را از میان 108 گروه داوطلب برای شرکت در سومین دوره این اتفاق هنری انتخاب کرد که این گروه ها به صورت غیر رقابتی از امروز، یکم تا 7 اردیبهشت ماه به اجرا می پردازند.
ارکستر نیلپر، امروز ساعت 18 در تالار رودکی اجرا خواهد داشت، این ارکستر از سال ۸۳ با مدیریت احسان تارخ و رهبری ارکستر نوید گوهری با تمرکز روی اجرای کلاسیک و معاصر تاسیس شد اما از سال ۹۱ با تمرکز بر اجرای آهنگسازان معاصر ایرانی و بین المللی به فعالیت خود ادامه داد.
همچنین رستیال پیانو/ مارتینا کوسسکا (ایران) از ساعت 21 امشب در تالار رودکی اجرا خواهد داشت، کوسسکا از لهستان نیز در فهرست برگزیدگان برای اجرا در جشنواره موسیقی معاصر تهران بود.
او نوازنده پیانو، آهنگساز و رهبر ارکستر است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته آهنگسازی از آکادمی موسیقی کراکوف لهستان به استادی پروفسور کژیژتوف مه-یر دریافت کرد.
این هنرمند لهستانی، هم‌زمان در مقطع کارشناسی زیر نظر پروفسور رافائل یاتسک دلکتا، رهبری ارکستر را آموخت و در آخر در آکادمی ملی کاتوویتسه لهستان در رشته رهبری ارکستر زیر نظر پروفسور شیمون بِوالِتس در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را به اتمام رسانید.
او در آهنگسازی اپرای 5 دقیقه‌ای در بیست و هشتمین دوره دوسالانه زاگرب در کرواسی، مسابقه آهنگسازی برای آنسامبل «اکلِکتو» در کشور سوئیس توانسته موفقیت کسب کند.
گرایش به هارمونی‌های نو و ترکیب‌های کیفی تازه در آثار کوسسکا به خوبی نمایان است.
سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران در سه بخش اجراهای صحنه ای، الکترونیک و تجربی و سیمنارهای پژوهشی از اول تا 7 اردیبهشت ماه در تالار رودکی و کارگاه دکور حافظ برگزار می شود.
فراهنگ**9338**1055

نظر خود را ثبت کنید