تدوین بسته‌های تشویقی حمل‌ و نقل در اصفهان

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: کارت‌های الکترونیک حمل و نقل جدیدی در سال جاری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که بنابر شرایط دارنده کارت، با تعریف بسته های حمل و نقل، تسهیلاتی به آن ها تعلق می گیرد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در آستانه روز زمین و با اشاره به اهمیت حمل و نقل در دستیابی به زمین پاک اظهار کرد: در سال جاری کارت‌های الکترونیک حمل‌ونقلی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که اطلاعات فردی شخص در آن‌ها ثبت شده و با تعریف بسته های حمل‌ونقل، بنابر شرایط، تسهیلاتی به آن ها تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، دریافت بلیت های مدت دار و کارت‌های اعتباری، هزینه کم تری برای شهروندان خواهد داشت. همچنین برای اقشار مختلف همچون خبرنگاران، دانشجویان و اقشار آسیب پذیر تسهیلاتی قائل خواهد شد و کارت های منزلت برای برخی اقشار تعریف می شود که با اجرای آن می‌توان در ساعات مختلف، هزینه‌ها را مدیریت کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند برای حمل و نقل خود برنامه‌ریزی کرده و هزینه حمل و نقل در ساعات مختلف، متفاوت باشد. همچنین می‌توان ناوگان را مدیریت کرد و تسهیلاتی برای افزایش رغبت شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد شد و امید داریم روز به روز زمین پاک‌تری داشته و هوای پاک‌تری تنفس کنیم.

صلواتی با اشاره به افزایش نرخ دلار ادامه داد: اگرچه افزایش نرخ ارز، افزایش 10 تا 25 درصدی در برخی هزینه‌ها را به همراه داشته است، اما با توجه سیاست‌گذاری‌های مدنظر شهرداری و در راستای سوق دادن شهروندان به سوی استفاده از حمل و نقل عمومی، سعی شده است تا حداقل تغییرات در هزینه های حمل و نقل اعمال شود.

وی افزود: در این راستا مترو و تاکسیرانی افزایش قیمتی نخواهیم داشت. در رابطه با اتوبوسرانی نیز سعی شده تا با افزایش 10 تا 15 درصدی، حداقل تغییرات اعمال شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید