براساس نظرسنجی جدید؛

پوتین در راس معتمدترین سیاستمداران روس است

براساس نظرسنجی جدید مشخص شده که رئیس جمهوری روسیه با حدود ۵۰ درصد همچنان مورد اعتمادترین سیاستمدار در این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری زلوتو نیوز، براساس نظرسنجی اخیر از سوی موسسه "VTSIOM" در اواسط آوریل سال جاری میلادی، مشخص شد که ۴۸.۴ درصد از رای‌دهندگان از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه رضایت دارند. البته این میزان از ۵۵.۳ درصد ۱۷ مارس سال جاری میلادی کمتر است اما وی همچنان مورد اعتمادترین سیاستمدار روس در میان مردم این کشور است.

براساس نتایج نظرسنجی این موسسه، مشخص شد که میزان محبوبیت پوتین بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ مارس کاهش داشت؛ در ۲۵ مارس ۵۳.۶ درصد بود، در اول آوریل ۵۱.۳ درصد و در هشتم آوریل ۴۹.۳ درصد شد.

مدیر این موسسه نظرسنجی این کاهش را عادی دانست و گفت که مردم روسیه و سایر کشورها معمولا در زمان کمپین‌های انتخابات خودشان را به صورت کامل در اوضاع دخیل می‌دانند و آمارها به این دلیل بالاست اما بعد از انتخابات این آمارها کمتر می‌شود.

کارشناسان این موسسه همچنین به این نکته اشاره دارند که میزان کاهش محبوبیت با یکسری رخدادهای منفی نظیر آتش‌سوزی در مرکز خرید کمروو، تظاهرات علیه دفن زباله‌ها در مسکو و تحریم‌های جدید آمریکا و متحدانش علیه روسیه هم‌زمانی داشته است.

میزان اعتماد به سایر رهبران نیز به شرح زیر است؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه ۱۷.۴ درصد، و سرگئی شویگو، وزیر دفاع ۱۷.۲ درصد. میزان درصد هر دو از اواسط مارس سال جاری میلادی کمی پایین‌تر است. میزان اعتماد به دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه نیز ۱۴.۷ درصد است.

در نظرسنجی دیگری از سوی موسسه نظرسنجی لوادا در پایان مارس مشخص شده است که ۸۱ درصد از روس‌ها  از فعالیت پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه دفاع کرده‌اند که این میزان در فوریه ۷۶ درصد بود. میزان تایید فعالیت مدودف هم از ۳۹ درصد به ۴۴ درصد افزایش داشت.

در نظرسنجی دیگر از سوی VTSIOM در اوایل آوریل سال جاری میلادی مشخص شد که ۴۵ درصد از روس‌ها به دنبال تغییرات جدی در کشور در سال جاری میلادی در پی انتخابات بوده‌اند. ۴۸ درصد هم گفتند که در ۱۲ ماه آتی انتظار تغییرات گسترده را ندارند و هفت درصد هم گفتند که به این سوال پاسخ نمی‌دهند.

از آن دسته از افرادی که به دنبال تغییرات گسترده در آینده‌ای نزدیک بودند، ۸۷ درصد گفتند که انتظار دارند این تغییرات برای بهتر شدن اوضاع کشور باشد و تنها ۹ درصد گفتند که مخالف این ایده هستند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید