حجم کم معاملات و رکود ادامه دار در بازار سهام

در حالی که بازار سهام در روزهای ابتدای سال ۱۳۹۷ با رشد آرام قیمت ها مواجه شد، در طی روزهای گذشته روند قیمت‌ها کاهشی شده و گروه‌های اصلی شاهد افت قیمت‌ها هستند. حجم کم معاملات نیز نشان از تردید سهامداران در داد و ستدها دارد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران در طی معاملات هفته گذشته شاهد افت قیمت سهام بود که این روند امروز نیز تکرار شد و گروه‌های شاخص ساز با کاهش قیمت مواجه شدند. یکی از عوامل این افت‌های پی در پی در این روزها می‌تواند مربوط به نگرانی سرمایه‌گذاران درمورد ادامه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی باشد. علاوه بر این ابهامات موجود در بازار ارز نیز هم تمام بازارها را تحت تاثیر قرار داده و این موضوع به بازار سهام هم تسری پیدا می‌کند، هر چند که بورس تهران به خودی خود نیز به شدت به اخبارهای سیاسی و اقتصادی واکنش نشان می‌دهد.

امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۹۵ هزار و ۲۶۵ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با ۵۹ واحد رشد تا رقم ۱۵ هزار و ۷۹۴ بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز ۲۴۳ واحد افت کرد و تا رقم ۱۰۱ هزار و ۳۲۳ پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۱۱ و ۴۰۱ واحد افت کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۹۴، ۲۵ و ۲۳ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل خدمات انفورماتیک، پالایش نفت اصفهان و کالسیمین به ترتیب ۲۰، ۱۹ و ۹ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی تعدادی از نمادها شاهد رشد قیمت بیش از ۳.۵ درصد بودند، اما حدود نیمی از نمادها نیز با کاهش قیمت روبرو شدند. در گروه فلزات اساسی حدود ۴۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه خودرو نیز ۷۸ میلیون سهم به ارزش ۹ میلیارد تومان داد و ستد شد. عمده سهم‌های این گروه کمتر از یک درصد نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته نوسان قیمتی را تجربه کردند.

در گروه محصولات شیمیایی و گروه مخابرات شاهد افت عمده سهام شرکت‌ها بودیم اما در گروه فرآورده‌های نفتی علی رغم افت قیمت سهم‌ها در بیشتر نمادها، تک‌سهم‌هایی هم بودند که کمتر از یک درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۹ هزار و ۱۴۸ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۳.۳ واحدی همراه شد و رقم ۱۰۶۷ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۵۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱۷۵ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید