طی سال گذشته؛

925 خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان کردستان قرار گرفتند

مدیرکل زندان های کردستان از فعالیت 9 انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد 925 خانواده زندانی نیازمند با جمعیتی بالغ بر 2150 نفر، تحت پوشش خدمات حمایتی انجمن های حمایت زندانیان استان قرار گرفتند.

اسحاق ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، از در معرض آسیب بودن بسیاری از خانواده‌های زندانیان نیازمند خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده، بسیاری از خانواده های زندانیان به دلیل در حبس به سر بردن سرپرست‌هایشان با مشکلات و آسیب‌های متعدد مادی و معنوی مواجه می شوند که در این راستا انجمن های حمایت از زندانیان سطح استان تلاش کرده اند تا با ارائه خدمات حمایتی مختلف به آنان، این آسیب ها را به حداقل ممکن برسانند.

وی ارزش ریالی کمک های نقدی و غیرنقدی اعطا شده به خانواده های تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان را بیش از هفت میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد و در این خصوص افزود: این کمک ها شامل هزینه های ثبت نام و ادامه تحصیل فرزندان، اهدای البسه و پوشاک، کالاهای اساسی زندگی، تهیه دارو و اقلام پزشکی، سبد غذایی، هزینه های اجاره مسکن معوقه و ... می باشد.

مدیرکل زندان های کردستان کمک به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را یکی دیگر از خدمات حمایتی انجمن های حمایت زندانیان قلمداد و عنوان کرد: در سال 96، تعداد 138 نفر از زندانیان و خانواده های تحت پوشش این انجمن ها، از طریق معرفی به موسسات کاریابی و مراجع ذیربط در امر اشتغال و همچنین تامین ابزار کار خانگی، صاحب شغل شدند.

ابراهیمی تعامل میان انجمن های حمایت زندانیان با سایر سازمان ها و مراکز حمایتی را مثمر ثمر دانست و بیان کرد: در این راستا و در سال گذشته، 687 خانواده تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان جهت ارائه خدمات بیشتر به مراکزی همچون بهزیستی، کمیته امداد، ستاد دیه و مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شدند.

ابراهیمی عضو شورای قضائی استان، آموزش زندانیان و خانواده هایشان را یکی از راهکارهای مهم در جهت پیشگیری از گسترش آسیب در میان آنان دانست و در این باره گفت: انجمن های حمایت زندانیان سطح استان در سال 1396 با برگزاری دوره های آموزشی مختلف با موضوع «مهارت های اساسی زندگی»، توانست سهم بسزایی در افزایش سطح دانش و آگاهی این خانواده ها در حوزه های مختلف مسائل اجتماعی و خانوادگی داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود حمایت همه جانبه تمامی دست اندرکاران از زندانیان و خانواده های آنان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه خانواده های زندانیان نیازمند دچار هرگونه آسیب اجتماعی شوند این آسیب متوجه تمام جامعه خواهد شد که پیشگیری از این رویداد تلخ در گرو حضور مردم، مسئولین و خیرین در حمایت از این قشر آسیب پذیر جامعه است. 


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید