مدیرکل محیط زیست فارس:

پسماند در ایران متولی ندارد

  • تاریخ انتشار : 1397/2/1 ساعت : 15:56 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
مدیرکل محیط زیست استان فارس که اعتقاد دارد ایران کشوری پاسخگو در صحنه تعهدات بین‌الملی به ویژه در عرصه تجارت گونه‌های در معرض خطر بوده است، گفت: در عین حال هنوز در درون کشور سردرگمی‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال هنوز متولی پسماند در کشور ما مشخص نیست.

‌به گزارش ایسنا‌، سعید محمودی شنبه یکم ارزدیبشهت ماه در یک کنفرانس خبری که به مناسبت "روز هوای پاک"برگزار شد، گفت: پس از جنگ جهانی دوم دنیا تصور می‌کرد که از همه چیز عقب مانده و به سرعت باید تحولات انسان ساخت را ایجاد کرد.

وی با بیلان اینکه پس از مدتی تولیدات کارخانجات به دلیل ساخت و سازهای اروپا به شدت افزایش یافت، افزود: بازسازی اروپا مصادف با توسعه صنعتی آن شد؛ در آن زمان همه خوشحال بودند که شرایط پس از جنگ رو به بهبودی رفته اما دیری نگذشت که اقیانوس‌ها منبع دفن زیاله شدند و تولید پسماند به حجم بالایی رسید.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان فارس، نگرانی‌های حاصل از این امر موجب تشکیل سریع کنفرانس‌های بین‌‌المللی و کنوانسیون‌ها در خصوص زباله شد.

محمودی با تصریح بر اینکه با چالشی بزرگ به اسم زباله که قابل کتمان نیست رو به‌رو هستیم و از این باب ایران در دنیا عقب مانده است، افزود: باید با چالش "بی‌زباله" به وضعیت بهتری برسیم.

وی به جمع آوری زباله‌ها در حرکت‌های نمادین اشاره و با بیان اینکه باید به دنبال نریختن زباله باشیم نه جمع کردن آن، خاطرنشان کرد: محیط زیست مجری جمع‌آوری زباله نیست؛ برخی تصور می‌کنند که این نهاد باید زباله‌ها را جمع کند.

مدیرکل محیط زیست استان فارس با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی را تشکیل نداده‌ایم که زباله جمع کنند، گفت: این تصور غلط است، بلکه جمع‌آوری مربوط به نهادها و سازمان‌هایی است که بابت انجام آن، پول دریافت می‌کنند.

محمودی که زمین پاک را زمینی ایمن می‌داند که انسان، جانور و پرنده در آن امنیت داشته باشند، اجرای پویش شیراز، شهر سبز بدون پلاستیک در شیراز را از مهمترین برنا‌مه‌های روز هوای پاک این اداره‌کل اعلام کرد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید