معاون استاندار:

سند امنیت غذایی استان مرکزی ظرف 6 ماه آینده ارائه می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1397/2/1 ساعت : 16:56 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: سند امنیت غذایی استان مرکزی ظرف 6 ماه آینده تنظیم و ارائه می‌شود. 

به گزارش ایسنا، فتح اله حقیقی در همایش مجمع خیرین سلامت شهرستان تفرش، تدوین سند امنیت غذایی در استان را گامی در راستای تامین سلامت جامعه با رویکرد بهبود کیفیت زندگی دانست و گفت: در تدوین سند امنیت غذایی میزان نقش هریک از دستگاههای اجرایی و مردم به طور مشخص اعلام می‌شود . 

وی، تعیین شاخص هر شهرستان و نقش دستگاه های مختلف در راستای تحقق اهداف این سند را از دیگر مواردی دانست که در سند امنیت غذایی مشخص می‌شود، گفت: به عنوان مثال نقش جهادکشاورزی در تولید مواد غذایی سالم برای جلوگیری از بروز بیماری و نیز نظارت دقیق سازمان استاندارد مورد مطالبه عمومی قرار خواهد گرفت . 

معاون استاندار خواستار تلاش برای برخورداری مردم از دو نعمت سلامت و امنیت شد و گفت: در این میان نقش خیرین و سازمان های مردم نهاد برای ارتقای سطح سلامت مردم ضروری است . 

وی بر لزوم افزایش سواد سلامت خانوارها تاکید کرد و گفت: مردم باید از مضرات استفاده از مواد غذایی ناسالم و غیراستاندارد مطلع شوند تا نقش مردم نیز در تامین سلامت با افزایش آگاهی‌ها و اطلاعات، پررنگ‌تر شود . 

حقیقی عنوان کرد: مردم باید بدانند که تعداد صنوف لوازم آرایشی بیشتر از کتاب فروشی‌هاست و بدانند اوقات فراغتی که خانواده ها با فرزندان خود می گذرانند از دو ساعت به 12 دقیقه کاهش یافته و این 12 دقیقه هم صرف فعالیت در فضای مجازی می‌شود. چرا نباید بگوئیم که میانگینن سنی اعتیاد در سال‌های گذشته از 24 سال به کمتر از 21 سال در سالجاری کاهش پیدا کرده است و تمایل به مصرف مواد مخدر به سمت مواد شیمیایی و صنعتی افزایش پیدا کرده و این آمار سلامت جامعه را تهدید می‌کند . 

وی اظهار کرد: امروز به برکت فعالیت دانشمندان و نخبگان توانستیم بسیاری از بیماری‌های واگیردار را کنترل کنیم و ایران توانسته است در دنیا به جایگاه برتری در این حوزه دست یابد . 

وی با اشاره به اینکه دنیا امروزه با بیماری‌های غیرواگیر مواجه است که ناشی از تغذیه ناسالم و کمبود مواد مغذی است، عنوان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌هایی همچون دیابت ناشی از تغذیه ناسالم است . 

معاون استاندار مرکزی، با تاکید بر اینکه بالغ بر نیمی از جمعیت کشور اضافه وزن دارند، گفت: بالغ بر نیمی از جمعیت کشور را بیماری‌های غیرواگیردار ناشی از افزایش وزن تهدید می‌کند که منشاء آن مصرف کردن غذای ناسالم و استفاده بیش از حد مجاز نمک و شکر و سایر مواد غذایی است . 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه بخش بهداشت و درمان کنترل بیماری‌های واگیردار است، گفت: این وظیفه مردم است که در مقابل بیماری های غیرواگیر به نوعی خود مراقبتی کنند . 

وی نقش متولیان سلامت کشور را در ارتقای سطح سلامت جامعه 15 درصد بیان کرد و افزود: تامین سلامت با مشارکت مردم و همکاری دستگاههای اجرایی امکان پذیر است که لازمه تحقق آن تدوین سند امنیت غذایی است . 

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: در کنار ارتقای سطح سواد سلامت مردم باید آسیب های اجتماعی را برای مردم بازگو کرد و با مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی زمینه ارتقای سلامت مردم افزایش یابد. 

وی همچنین خواستار افزایش میزان حضور پزشکان متخصص و غیرمتخصص در شهرستان تفرش و نیز افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی در این منطقه شد. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید