لزوم ایجاد ترمینال کارگو برای پروازهای تجاری فرودگاه یزد

  • تاریخ انتشار : 1397/2/1 ساعت : 16:53 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : یزد
مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله صدوقی یزد، با اشاره به این‌که در سال گذشته بالغ بر هفت هزار نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شده است، گفت: ترمینال کارگو لازمه پروازهای تجاری فرودگاه بین المللی یزد است.

محمدجواد ادیب‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که جابه‌جایی مسافر از جمله وظایف شرکت فرودگاه‌ها است، اظهار کرد: در راستای انجام این وظیفه و بر اساس آمار ارائه شده در سال گذشته 764 هزار و 214 مسافر پذیرش و اعزام شدند.

وی با بیان این‌که 7486 نشست و برخاست هواپیما در سال 96 در این فرودگاه انجام شده است، افزود: از این تعداد نشست و برخاست انجام شده، 6291 پرواز مسافری بوده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد، در ادامه آمار جابه‌جایی مسافران داخلی را در سال گذشته 732 هزار و 475 مسافر عنوان کرد و گفت: در این مدت ذکر شده 31 هزار و 739 مسافر نیز به وسیله نشست و برخاست‌های خارجی جابه جا شدند.

وی به اهمیت حمل و نقل هوایی در توسعه صنعت گردشگری استان اشاره کرد و افزود: در دستور کار است تا با برنامه‌ریزی در زمینه پروازهای خارجی گرجستان، دبی، باکو و آنتالیا نیز به مقاصد پروازی این فرودگاه اضافه شوند.

ادیب دوست با بیان این‌که افزایش پروازها در ماه‌های آینده به مقاصد تهران، مشهد، کیش و اهواز از برنامه‌های در دست اجراست، اظهار کرد: برقراری نشست و برخاست‌ها به مقاصد زاهدان، شیراز و شمال کشور از دیگر برنامه‌های فرودگاه بین المللی یزد است. در حال حاضر از فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد، پرواز به سمت مقاصد تهران، مشهد اهواز، بندرعباس، کیش و بغداد برقرار است.

این مقام مسئول در مورد برقراری نشست و برخاست‌های تجاری خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی یزد فاقد سوله و انبار بارهای تجاری و به اصطلاح ترمینال کارگوست.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید