کاشی‌کاری‌های مسجد جامع عباسی اصفهان در وضعیت اورژانسی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با اینکه در سال گذشته 10 کارگاه مرمتی در مسجد جامع عباسی فعال بوده است، اما وضعیت همه کاشی‌کاری‌های این بنا اورژانسی است.

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با فرسودگی مسجد جامع عباسی، اظهار کرد: کاشی کاری‌های مسجد جامع عباسی مستهلک شده و استحکام خود را از دست داده است و مرمت فوری آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: زمانی که مسند سازمان میراث فرهنگی اصفهان را در دست گرفتم تنها سه ترگ از 16 ترگ گنبد این مسجد مرمت شده بود و امروز 14 ترگ مرمت شده و انتظار می‌رود در سال جاری داربست‌ها از گنبد این مسجد جمع آوری شود.

مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: با وجود اینکه در سال گذشته 10 کارگاه مرمتی در این مسجد فعال بوده است، اما همه کاشی‌کاری‌های این بنا در وضعیت اورژانسی قرار دارد.

الهیاری گفت: این گونه آثار ممکن از دارای ترک‌هایی باشند که البته برخی از آنها فعال نباشد اما وضعیت امروز این بنا ناشی از سال‌ها عقب ماندگی و بی توجهی است. موضوعات مطرح در پشت این مسجد هم با اقدامات همزمان میراث فرهنگی و شهرداری در حال بر طرف شدن است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید