نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

تالاب بهشت معصومه به "اکوپارک بهشت" تبدیل شود

  • تاریخ انتشار : 1397/2/3 ساعت : 15:45 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: طرح تبدیل تالاب بهشت معصومه(س) قم به «اکوپارک بهشت» با محوریت آموزش محیط زیست و حفاظت از حیات وحش در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، حسن بختیاری در بازدید از تالاب بهشت معصومه که به مناسبت روز جهانی زمین پاک و به همراه مدیرکل و معاونان اداره کل محیط زیست استان به انجام رسید، گفت: چالش‌ها و مشکلات محیط زیستی قم باید به خوبی شناسایی شده و با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات، بر اساس اولویت‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته و راهکارهای دقیق و کارشناسی شده برای برطرف کردن مشکلات در این حوزه تدوین شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با معضلات محیط زیستی باید هدفمند و با برنامه حرکت کنیم، اظهار کرد: با توجه به بحران خشکسالی در سراسر کشور و در استان قم، همه نهادها و دستگاههای اجرایی باید تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی استان به ویژه معضل گرد و غبار به کار بگیرند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت مقابله با قانون شکنان و متخلفان محیط زیستی تأکید کرد و گفت: با حضور مسئولان در صحنه برای مقابله با متخلفان، مردم نیز از آنها حمایت خواهند کرد و امیدواریم میزان آلودگی واحدهای صنعتی در تمامی بخش‌های استان به حداقل برسد.

وی در پایان از بررسی طرح تبدیل تالاب بهشت معصومه به "اکوپارک بهشت" خبر داد و گفت: با توجه به ارزش‌ها و قابلیت‌های طبیعی و محیط زیستی این تالاب در حریم شهر قم، این اکوپارک می‌تواند با هدف ایجاد یک تفرجگاه بزرگ برون شهری برای ارائه آموزش‌های زیست محیطی و حمایت از حیات وحش با طراحی المان‌های طبیعت محور و سازههای همگن با طبیعت، محیطی پرنشاط برای جذب گردشگران و دوستداران طبیعت فراهم کنند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید