اختصاص 700 میلیون تومان اعتبار برای احیای تالاب الله‌آباد قزوین

  • تاریخ انتشار : 1397/2/4 ساعت : 09:27 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
‌رئیس اداره محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: از منابع ملی در روزهای پایانی سال 96 بودجه‌ای حدود 700 میلیون تومان با عنوان طرح مقابله با ریزگردها برای تالاب الله‌آباد و تالاب صالحیه در استان البرز اختصاص پیداکرده است.

‌صادق خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: در دشت جنوبی قزوین در حدود 100 هزار هکتار بیابان‌زایی اتفاق افتاده است که در حال حاضر بخش اعظمی به کانون گردوغبار تبدیل‌شده و بعد از سفر مدیران اعتبارات ملی از سوی دستگاه‌های مربوطه سوق داده شد.


وی ادامه داد: در سال 95 اعتباراتی به سازمان جنگل‌ها و مراتع اختصاص پیدا کرد و در حوزه درختکاری و احیای درختچه‌های دشت اقداماتی انجام شد و ادامه دارد.

رئیس اداره محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اعلام کرد: از منابع ملی در روزهای پایانی سال 96 بودجه‌ای حدود 700 میلیون تومان با عنوان طرح مقابله با ریزگردها برای تالاب الله‌آباد و تالاب صالحیه در استان البرز اختصاص پیداکرده است.

وی افزود: بخشی از این مبلغ برای انجام مطالعات شامل تعیین نیاز آبی تالاب‌ها است؛ بخشی برای تهیه برنامه احیای تالاب الله‌آباد و صالحیه و بخشی دیگر نیز برای اجرای برنامه تعریف‌شده اختصاص خواهد یافت.

خسروی یادآور شد: در حال حاضر در مرحله تعیین دانشگاه‌ها برای انجام مطالعات و تعیین مشاورین با صلاحیت برای انجام امور اجرایی قرار داریم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید