شهربازی معارفی در قم راه‌اندازی می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1397/2/4 ساعت : 09:45 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
راه اندازی شهربازی معارفی در شهر قم توسط جمعی از اعضای شورای اسلامی قم به تصویب رسید.

‌به گزارش ‌ایسنا‌، در چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، راه اندازی شهربازی معارفی در شهر قم توسط جمعی از اعضای شورای اسلامی قم به تصویب رسید.


در این جلسه حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم با اشاره به قابلیت های این شهر بازی معارفی در قم عنوان کرد:این شهر بازی با حمایت جمعی از جوانان انقلابی راه‌اندازی می‌شود و برخی از آموزه‌های دینی و احکام از طریق بازی در این شهر بازی معارفی به مردم آموزش داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهر بازی معارفی همچنین مباحث فرهنگی و دینی و موضوعات شهروندی به کودکان نیز آموزش داده می‌شود که می‌تواند به لحاظ فرهنگی اثرگذار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم خاطرنشان کرد: باید این طرح فرهنگی که بازی‌های دینی در آن به خوبی دنبال می‌شود و به طور مدام نیز به روز‌رسانی می‌گردد؛ مورد حمایت جدی مسئولان در قم قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای ارائه طرح فرهنگی شهر بازی معارفی که نمونه‌ای با ارزش است، سال‌ها فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی انجام شده و زوایای مختلف آن به خوبی دیده شده است و پیش بینی می‌شود الگوی بسیار خوبی نیز در حوزه دین و فرهنگ خواهد بود.

مالکی‌نژاد تصریح کرد: این شهر بازی در واقع یک سرمایه گذاری بالنده فرهنگی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: البته این طرح بر اساس شرایطی ابتدا در مشهد مقدس اجرایی شد، در حالی که بهتر بود ابتدا در قم اجرا شود، ‌امیدواریم با بسترسازی‌های مناسب این طرح به صورت گسترده در قم فعال گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم گفت:باید در جهت اعتلای فرهنگ دینی به سرمایه‌گذاری پرداخت و با ایجاد جذابیت‌های لازم برای طرح‌های فرهنگی زمینه جذب جوانان را به سمت مبانی و ارزش‌های دینی فراهم کرد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید