حسن میرزاآقابیک: بسکتبال به افرادی خاص محدود است/ مربی ملی در باشگاه نباشد

  • تاریخ انتشار : 1397/2/4 ساعت : 11:20 - 5 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
پیشکوست بسکتبال و کاپیتان اسبق تیم ملی معتقد است که مربیان ملی و مدیران فدراسیون نباید در باشگاه‌ها فعالیت کنند.

حسن میرزا آقابیک در گفت و گو با ایسنا، درباره مسائل این روزهای بسکتبال در دوران بعد از مشحون صحبت کرد و با تاکید بر اینکه مربی ملی نباید در باشگاه فعالیت کند، گفت: قطعا مربیان ملی بهتر است که در تیم‌های باشگاهی حضور نداشته باشند چرا که این موازی کاری در اولین قدم می‌تواند به ضرر تیم ملی باشد. هر چقدر هم که تلاش شود تا حاشیه‌ای ایجاد نشود این مساله حرف و حدیث‌های زیادی خواهد داشت و باید جلوی آن را بگیریم.

پیشکوست بسکتبال ادامه داد: به هر حال این موضوع را می‌دانیم که درآمد باشگاهی با تیم ملی تفاوت چشمگیری دارد. همین مساله هم باعث شده چنین موازی کاری ایجاد شود اما فدراسیون باید نیازهای مربیان ملی‌اش را برآورده کند تا از ایجاد برخی حواشی و شائبه‌ها جلوگیری کند چرا که اصلا به سود تیم ملی نخواهد بود. من به حق مربیان ملی واقف هستم و نمی‌خواهم حق آنها ضایع شود اما فدراسیون باید مراقب باشد چون حواشی به سود تیم‌های ملی نیست.

کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال با بیان این مطلب که دایره افراد فعال در فدراسیون بسکتبال مثل گذشته محدود است، تصریح کرد: متاسفانه محدود بودن افراد فعال در فدراسیون ایرادی است که به فدراسیون آقای طباطبایی وارد است. باید بدانیم که موفقیت با کار فردی حاصل نمی‌شود و باید از تمام توان و پتانسیل بسکتبال استفاده شود.

او با اشاره به انتخابات فدراسیون بسکتبال بیان کرد: به نظرم نباید چنین شرایطی ایجاد شود که چون فردی که توانمند است اما در انتخابات با یک نامزد دیگر هم نظر بوده اکنون بیرون بماند و حذف شود. این روال که در گذشته هم بود. مگر ما فقط سه مربی داریم؟ بسکتبال ایران مملو از مربی کاربلد و مدرس در تمام حوزه‌ها است که فدراسیون باید برای پیشرفت این رشته از تمامی آنها استفاده کند و از تخصصشان بهره ببرد.

آقابیک همچنین تصریح کرد: همه مربیان و دوستانی که اکنون در تیم‌های ملی فعالیت می‌کنند کاربلد و از دوستان ما هستند اما مشکل اینجاست که روند فعالیت در این روزها گروهی شده و از همه پتانسیل‌ها استفاده نمی‌شود. متاسفانه برخی رسانه‌ها نیز به این شرایط کمک می‌کنند و به جای نقد درست و کارساز همراه شده‌اند. مدیران امروز بسکتبال باید بدانند که ما دیگر در ۳۰ سال قبل نیستیم که تنها چند مربی داشته باشیم بلکه امروز تعداد مربیان توانمند خیلی زیاد شده و باید از آنها استفاده شود تا انگیزه بگیرند. به نظرم وام‌دار بودن به افراد برای برخی مسائل مثل تلاش‌های انتخاباتی اصلا درست نیست.

پیشکوست بسکتبال ایران با تاکید بر این موضوع که مدیران فدراسیون به هیچ وجه نباید دو شغله باشند بیان کرد: چه آقای قاسمی که از دوستان من است، چه محمد کسایی‌پور و چه افراد دیگر که در فدراسیون فعالیت می‌کنند نباید دو شغله شوند. باید تمام توان و تمرکزشان بر روی فدراسیون باشد و رئیس نیز با حمایت از آنها نیازهایشان را برآورده کند تا بدون دغدغه کار کنند.

او همچنین تاکید کرد که باید از مربیانی که در زمان مشحون روی آنها سرمایه گذاری شده نیز بهره برد تصریح کرد: در زمان مدیریت گذشته بر روی برخی افراد سرمایه گذاری شد و باید امروز از آنها استفاده شود. چرا چون به مدیریت قبلی نزدیک بودند از آنها استفاده نمی‌شود و حذف شده‌اند. این نوع مدیریت اصلا درست نیست. ایران در هر رده سنی شاید ۲۰ مربی داشته باشد اما اکنون فقط ۳ مربی فعالیت می‌کنند. فدراسیون باید از همه نیروهای موجود به طرق مختلف استفاده کند.

آقابیک با تاکید براینکه بسکتبال ایران امروز به دانش افرادی چون سعید فتحی و سعید ارمغانی نیاز دارد، گفت: این افراد آنقدر بزرگ هستند که نیازی به بسکتبال ایران ندارند. این بسکتبال ایران است که به آنها نیاز دارد و باید شرایط برای حضور آنها در کشور مهیا شود. چه به عنوان مربی یا چه به عنوان مشاور باید از دانش و تخصص آنها بهره برد.

پیشکسوت بسکتبال ایران که یکی از نامزدهای انتخاباتی فدراسیون بسکتبال نیز بود، تصریح کرد: ورزش ایران نیاز دارد که از همه نیروها استفاده شود و کار جمعی انجام بگیرد. باور کنید اگر خود ورزشی‌ها خودشان را نزنند ما پیشرفت خواهیم کرد.

او در پایان گفت: من با اینکه ۱۷ سال ملی‌پوش بسکتبال و کاپیتان تیم ملی بودم بعد از انتخابات فهمیدم که اصلا بسکتبالیست نبوده‌ام!

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید