استاندار هرمزگان:برخورد با زیاده خواهان بازار در ایام نوروز شدت می گیرد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز 96 در استان گفت: دراین ایام احتمال تخلف در بازار زیاد است که در این راستا با زیاده خواهان بازار ، متقلبان ، گرانفروشان و سایر متخلفان برخورد شدید صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا ، جاسم جادری یکشنبه در نشست آغاز طرح نظارتی پایش ویژه نوروز 96 در استان افزود: بازار نبض اصلی اقتصاد است که باید بدون التهاب و مشکلات کار خود را انجام دهد و وظیفه ما فراهم کردن زمینه مناسب برای تهیه و توزیع نیازهای مردم است.
وی بیان داشت: نصب کردن اتیکت قیمت ، دادن فاکتور فروش و زدن برچسب قیمت بر روی کالاها از جمله موارد است که باید کاسبان و بازاریان به آن توجه کنند و در صورت مشاهده گرانی و قانون شکنی برخورد می شود.
استاندار هرمزگان اظهارکرد: کاسبان و بازاریان انسان های شریفی هستند اما به دلیل تقاضای بیشتر در بازار در روزهای پایانی سال و مراجعه بیش از حد مردم برای خرید مایحتاج خود ، باید بیشتر مورد توجه اصناف و بازرسان قرار گیرد.
جادری با اشاره به اینکه شان بازار باید حفظ شود ، گفت: بازار نبض اقتصاد کشور است و نظارت آن یک امر مهم است.
برای ایام نوروز 500 تن گوشت مرغ ، 200 تن گوشت قرمز ، 600 تن برنج ، 300 تن سیب و 400 تن پرتقال و همچنین مابقی اقلام به میزان مورد نیاز در هرمزگان ذخیره سازی شده است.
طرح نظارتی پایش ویژه نوروز 96 از اول اسفند 95 تا 31 فروردین 96 به مدت 2 ماه در هرمزگان اجرا می شود.
استان هرمزگان دارای 35 هزار واحد صنفی در قالب 142 اتحادیه صنفی است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده

نظر خود را ثبت کنید