نخست وزیر سابق مالزی ممنوع الخروج شد

«نجیب رزاق» پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قصد دارد برای استراحت با خانواده‌اش به سفر برود.

«نجیب رزاق» نخست وزیر سابق مالزی که سه روز پیش (چهارشنبه) در انتخابات سراسری چهاردهم این کشور شکست خورده بود، قصد خروج از کشور را به همراه خانواده‌اش داشت که متوجه شد ممنوع الخروج شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از «برناما» خبرگزاری رسمی مالزی، «نجیب رزاق» پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قصد دارد برای استراحت با خانواده‌اش به سفر برود.

با این حال صبح امروز حدود نیم ساعت پس از انتشار بیانیه، نخست وزیر ششم مالزی در صفحه شبکه اجتماعی اش خبر داد که طبق اعلام اداره مهاجرت، مجبور به لغو سفرش شده و در مالزی خواهد ماند.

طبق گزارش برناما، «مصطفی علی» رئیس اداره مهاجرت نیز تأیید کرد که «نجیب رزاق» ممنوع الخروج شده است.

«نجیب رزاق» که پس از استعفای «احمد بداوی» نخست وزیر قبلی مالزی در سال 2009 زمام قدرت را در دست گرفته بود، به عنوان رهبر حزب «آمنو» و ائتلاف حاکم موسوم به «جبهه ملی» در انتخابات سراسری چهاردهم در مقابل «ماهاتیر محمد» رهبر «ائتلاف امید» شکست خورد تا بیش از 60 سال حضور «آمنو» در قدرت پایان پذیرد.

ماهاتیر محمد رهبر ائتلاف امید که در چهاردهیمن انتخابات سراسری مالزی پیروز شده است پنحشنبه شب در کاخ 'ایستانا نگارا' در حضور سلطان محمد پنجم پادشاه ،به عنوان نخست وزیر هفتم این کشور سوگند یاد کرد.

ائتلاف امید به رهبری ماهاتیر محمد دراین انتخابات توانست 113 کرسی از 222 صندلی مجلس نمایندگان را به خود اختصاص دهد. ائتلاف جبهه باریسان نشنال به رهبری نجیب تون رزاق 79 صندلی، حزب مستقل پاس به رهبری عبدالهادی آونگ 18 صندلی و سایر احزاب نیز 12 کرسی را به خود اختصاص دادند.

حدود 15 میلیون نفر از جمعیت بیش از 30 میلیون نفری مالزی در این انتخابات شرکت کردند.


نظر خود را ثبت کنید