مدل 800 اسب‌بخاری مرسدس بنز AMG می آید (+عکس)

شواهد بیانگر این است که مجموعه محرکه خودرو، توانایی تولید قدرتی بیش از 800 اسب‌بخار را دارد و می‌تواند با یک موتور 4 لیتری توئین توربوی V8 در همه جا حاضر شود.

مرسدس AMG، اخیرا ساخت طیفی از الکتریکی‌ها را شروع کرده است. سامانه الکتریکی این مجموعه بنز در CLS، کوپه کلاس E و کابریولت این مدل و همچنین مدل EQ Boost به کار رفته است و یک سیستم الکتریکی 48 ولتی را تغذیه می‌کند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "کار اسکوپ"، در مجموع  این سیستم الکتریکی در خودروهای کنونی بنز شامل یک موتور 3 لیتری توئین توربو بنزینی 6 سیلندر می‌شود که در کنار مجموعه الکتریکی و با سامانه انتقال قدرت 9 سرعته خودکار قدرتی معادل 429 اسب‌بخار تولید کرده و گشتاوری حدود 520 نیوتن‌متر دارد. اما مرسدس amg برنامه‌ای گسترده‌تر از این میزان قدرت را در پیش دارد و به ساخت خودروهای الکتریکی 420 اسب‌بخاری رضایت نمی‌دهد.

توبیاس موئر مدیر برند مرسدس amg در این خصوص گفت: احتمالا کانسپت GT مرسدس AMG را که در نمایشگاه ژنو گذشته به نمایش درآمد به خاطر داشته باشید. این خودر به یک موتور V8 در جلو و یک موتور الکتریکی در محور عقب مجهز است. با این وجود  تمام اجزای این خودرو در حال توسعه بوده و مدل‌هایی از آن وارد خط تولید خواهد شد.

شواهد بیانگر این است که مجموعه محرکه خودرو، توانایی تولید قدرتی بیش از 800 اسب‌بخار را دارد و می‌تواند با یک موتور 4 لیتری توئین توربوی V8 در همه جا حاضر شود. کمپانی مدعی شده که خودروی قدرتمندش در کمتر از 3 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر می‌رسد.

از آنجایی که سامانه محرک در این خودرو همچنان در حال توسعه است، نظر دادن در مورد خروجی نهایی خودرو سخت خواهد بود. با این وجود موئر در پاسخ به این پرسش که نسخه  تولیدی به اندازه نسخه مفهومی AMG GT قدرتمند خواهد بود، گفت: بله، این خودرو اندکی بیشتر یا کمتر قدرت خواهند داشت.


علاوه بر موتور الکتریکی- بنزینی برند مرسدس-بنز AMG، کار روی مجموعه باتری‌های این خودرو ادامه دارد و این بخش‌ها نیز تحت توسعه ویژه قرار دارند. قرار است با  استفاده کاربرد فیبر کربن چندین کیلوگرم از وزن مجوع کم شود و مشتریان با ویژگی‌های خاص AMG روبه‌رو شوند.

برخی از ویژگی‌های این خودرو، با تاثیر از خودروی پروژه 1 مرسدس AMG ساخته شده است. مدل جاده‌‌ای این خودرو  نیز از سیستم توربوشارژ الکتریکی همین فناوری در نسخه مفهومی  در ساختار خود بهره خواهد برد. این  فناوری در حال حاضر در مدل SQ7 مورد استفاده قرار گرفته و براساس ادعاها تاخیر سامانه توربو در این خودرو دیده نمی‌شود.


مدیر مرسدس AMG در این خصوص گفت: می‌توانید انتظار انتقال تکنولوژی پروژه 1 را به خودروهای جدید مرسدس داشته باشید. ما در حال تعقیب عملکرد این فناوری با هیبریدی‌ها هستیم و ورود به این عرصه زمان زیادی نخواهد گرفت. با این وجود ارتقای سطح اجرایی این خودروها اولین الویت مرسدس- AMG خواهد بود.


نظر خود را ثبت کنید