معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد

راه‌اندازی "مرکز مطالعات فرهنگ و سلامت" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه‌اندازی "مرکز مطالعات فرهنگ و سلامت" در این دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایسنا، دکتر کدخدا زاده در دومین جشنواره سلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با شعار "روابط عمومی؛ تلاشی برای ارتقا سواد سلامتی" و با حضور مسئولان دانشگاه و برخی از مسئولان وزارت ارشاد و فرمانداری تهران برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب، از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم در قرن بیستم یاد کرد و گفت: شفافیت در اندیشه و گفتار، تحلیل و کفت و گوی صریح برای هر دوی مخاطبان و مسوولان سازمان جزو وظایف روابط عمومی است. به عبارت دیگر یک سازمان خوب روابط عمومی باید چهره واقعی و شفافی از اندیشه و تفکرات موسسه و سازمان زیربط را به مخاطب ارایه و در مقابل بازخورد آن را به داخل سازمان منتقل کند.

وی با اشاره به حرکت روابط عمومی‌ها به سمت روابط عمومی دیجیتال، تصریح کرد: ارتباط با رسانه یکی از مهمترین رسالت های روابط عمومیست. چراکه نحوه تدوین و بیان صحیح مطالب، دقت در تنظیم و سرعت انتقال مطالب بخصوص در حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر کدخدازاده در خاتمه از ایجاد مرکز مطالعات فرهنگ و سلامت در معاونت فرهنگی دانشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم که با تعامل و مشارکت رسانه ها و روابط عمومی دانشگاه بتوانیم در پیشبرد اهداف این حوزه اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این برنامه طی سخنانی با اشاره به ماموریت‌های گسترده و پیچیده دانشگاههای علوم پزشکی، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از حیث جمعیت تحت پوشش و ماموریت های بزرگ در سطح تهران، ملی و بین المللی، بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و با وجود این شرایط وظیفه روابط عمومی نیز در دانشگاه دشوار و پیچیده است.

وی با اشاره به مهمترین وظایف روابط عمومی در دانشگاه های علوم پزشکی، عنوان کرد: با توجه به حوزه کار دانشگاههای علوم پزشکی در بخشهای بهداشتی و درمانی و تعامل گسترده با مردم، به شدت نیازمند تقویت ارتباطات اجتماعی هستیم که این مساله با شکل گیری معاونت های اجتماعی در دانشگاهها شکل جدیدی به خود گرفته اند.

دکتر آقاجانی تاکید کرد: در این راستا، برای ارتقای سطح سلامت جامعه نیازمند مشارکت سازمانهای مختلف و رسانه ها هستیم تا با ایجاد تغییر در سبک زندگی، میزان تحرک و نوع تغذیه و رفتارهای فردی و اجتماعی قدمهای مثبتی در جهت ارتقای فرهنگ سلامت جامعه برداشته شود. 

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط با مردم و رسانه ها برای ارتقای سطح سواد سلامت در جامعه از وظایف اصلی روابط عمومی هاست، اظهار کرد: معرفی دانشگاه و ظرفیت ها و پتانسیل های آن به جامعه، صنعت و سیاستگذاران نیز باید جزو اهداف روابط عمومی باشد.

حفاظت از حریم و حیثیت سازمانها مسئولیت روابط عمومی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه انتقال اخبار و رویدادهای دانشگاه در حوزه دانش و خدمات پزشکی را از دیگر اهداف عنوان کرد و گفت: ایجاد سیستمی برای دریافت نقطه نظرات بیماران، ارباب رجوع و سایر ذینفعان دانشگاه و بیمارستانهای تحت پوشش و افکارسنجی آنان نیز باید در روابط عمومی مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر آقاجانی در ادامه با اشاره به منابع محدود حوزه سلامت، عنوان کرد: برای جبران بخشی از این کمبودها باید از خیرین کمک گرفته شود که در همین راستا روابط عمومی ها می توانند با جلب نظر خیرین در این رابطه اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حفاظت از حریم و حیثیت سازمان را از وظایف مهم روابط عمومی ها دانست و گفت: سال گذشته بیش از 250 هزار نفر در بیمارستانهای دانشگاه بستری شدند و چندین برابر این تعداد نیز به صورت سرپایی از خدمات بهره مند شدند. با این حال گاهی برعلیه خدمات دانشگاه جوسازی و جریان سازی می شود که روابط عمومی باید در برابر این هجمه ها از حریم و حیثیت دانشگاه حفاظت کند.

دکتر آقاجانی در خاتمه از روابط عمومی به عنوان بال و چشم بینای مدیران اجرایی یاد کرد و گفت: روابط عمومی باید برنامه محور بوده، در جهت افزایش دانش کارکنان، انعطاف پذیری در برابر تکنولوژیهای جدید و نیاز جامعه حرکت کند.

همچنین مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جشنواره با اشاره به  شعار امسال سازمان بهداشت جهانی "سلامتی برای همه در همه جا"، عنوان کرد: در این میان، نقش روابط عمومی به عنوان جایگاهی برای استفاده حداکثری از این شعار و ظرفیت های موجود آن و همچنین آگاه سازی ذینفعان، بسیار مهم است.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره سلام به هدف تقدیر از روابط عمومی های دانشگاه، تصریح کرد: دومین جشنواره سلام با رویکرد علمی و اجرایی با یک هدف خاص با توجه به شعار امسال طراحی شده و با شعار ارتقای سواد سلامتی اجرا شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جشنواره سلام مختص یک روز و سواد خاص نیست، گفت: پیامی که در این جشنواره مد نظر قرارگرفته پایه گذاری برای اهدافی است که ما در  سال آینده دنبال می کنیم، یعنی ارتقا سواد سلامت جامعه با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی.

کریمی با اشاره به بررسی 102 واحد روابط عمومی دانشگاه در این جشنواره، اظهار کرد: آثار و فعالیت این واحدها به عنوان یکی از اهداف مهم اطلاع رسانی مورد بررسی کارشناسان قرارگرفت و پس از آن بخش های دیگر مثل تولید خبر، انتشارات سمعی بصری و ارتباطات عملکردی واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره در دو بخش روابط عمومی های برتر و روابط عمومی پویا معرفی و تقدیر شدند،تصریح کرد: توانمند سازی کارکنان روابط عمومی از اهداف و برنامه های مهم دانشگاه است که به همین منظور 12 سرفصل آموزشی برای سال 1397 در نظر گرفته شده و به صورت کارگاه های آموزشی ماهانه برگزارمی شود.

گفتنی است در پایان جشنواره از مدیران سابق روابط عمومی دانشگاه و کارکنان برتر روابط عمومی در حوزه‌های مختلف با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید