موریتانی , فلسطین , بیت المقدس " />

موریتانی:ماشین کشتار و سرکوبگری صهیونیست ها متوقف شود

الجزیره-ایرنا- وزارت خارجه موریتانی روز سه شنبه در بیانیه ای حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان بی دفاع فلسطینی را محکوم کرد و خواستار جلوگیری از کشتار و سرکوب بیشتر مردم فلسطین از سوی صهیونیست ها شد.
به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری موریتانیایی «الاخبار»، موریتانی در این بیانیه اعلام کرد: در حالی که صهیونیست ها، فلسطینی ها را با خونسردی قتل عام می کنند و ضد آن ها متوسل به خشونت مفرط می شوند، برخی کشورها هیچ کاری برای توقف چنین تجاوزاتی انجام نمی دهند اما در برخی موارد دیگر با ادعای نقض قوانین بین المللی یا به بهانه های دیگر فوری دست به اقداماتی تند می زنند.
وزارت خارجه موریتانی از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت خواست به وظایف خود برای حمایت ازمردم فلسطینی مقابل ماشین سرکوب اسراییل عمل و به منشورهای بین المللی و انسانی عمل کند.
موریتانی عملی شدن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را به منزله نشان دادن چراغ سبز به صهیونیست ها جهت کشتار فلسطینی ها بی دفاع دانست و تاکید کرد: این روزها مردم فلسطین برای دفاع از حقوق مشروع خود کشته یا زخمی می شوند.
دولت آمریکا روز گذشته تهدیدهای خود برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی را عملی و در مراسمی سفارت خود در این شهر را افتتاح کرد. 128 کشور جهان با این اقدام واشنگتن مخالفت کرده اند.
در جریان حمله روز دوشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در نوار غزه که دست به راهپیمایی زده بودند،بیش از 60 فلسطینی شهید و حدود سه هزار نفر دیگر مجروح شده اند.
شبد**خاورم **2041**1010

نظر خود را ثبت کنید