بنیاد رودکی , سرود تیم ملی " />

سرود تیم ملی نماد پیوند هنر و ورزش است

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد فرهنگ و هنری رودکی با بیان اینکه، «امیدوارم سرود رسمی تیم ملی پیشکش قابلی برای مردم و تیم ملی فوتبال باشد.» گفت: این سرود نمادی از پیوند پرشکوه هنر و ورزش است.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، «علی اکبر صفی پور» غروب یکشنبه در آیین رونمایی از سرود رسمی تیم ملی فوتبال و بدرقه نمادین فوتبالیست ها به جام جهانی که در تالار وحدت برگزار شد، افزود: مراسم امروز آیین باشکوه پیوند بین هنر و ورزش است.
وی اظهار داشت: در 5 ماه گذشته بنیاد رودکی با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قوت و صلابت کار تولید سرود تیم ملی را انجام داد.
صفی پور گفت: برای نخسین بار چنین اتفاقی می افتد که ارکستر سمفونیک تهران با ارکستر ملی ایران دست به دست هم داده و آثاری با سلایق مختلف تولید می کنند.
وی با بیان اینکه 4 قطعه موسیقی تولید شده است، توضیح داد: دو قطعه را شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران ساخته که «زنده باد تیم ملی» و «سرود قهرمانان» نام دارند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی اظهار داشت: قطعه سوم را فریدون شهبازیان ساخته و شعر آن از عبدالجبار کاکایی است و خوانندگی آن را سالار عقیلی انجام داده است.
صفی پور در توضیح قطعه چهارم نیز، گفت: این قطعه «یازده ستاره» نام دارد که آهنگسازی آن را بابک زرین و شعرش را احسان افشاری سروده است. خوانندگی این قطعه را نیز سالار عقیلی بر عهده دارد.
وی افزود: امشب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران هدیه ای را نیز برای کارلوس کی روش خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بر اساس تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مسوولیت تهیه سرودهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه بر عهده این بنیاد گذاشته شده بود.
تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم جام جهانی 2018 روسیه با تیم های فوتبال اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه است، مراحل آماده سازی خود را برای حضور قدرتمند در این رویداد مهم ورزشی پشت سر می گذارد.
جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه در 11 شهر روسیه برگزار می شود.
فراهنگ**9012**1418

نظر خود را ثبت کنید