خطر طغیان ملخ‌ها در مزارع دامغان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/1 ساعت : 13:30 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان از آنچه طغیان آفت ملخ در برخی مزارع این شهرستان می‌خواند خبر داد و گفت: تعداد پوره‌های مشاهده شده در هر کپسول از پنج یا 6 عدد در سال زراعی 96_95 به 30 تا 40 عدد در سال 97_96 رسیده که این مهم می‌تواند نشان دهنده حالت طغیان این آفت باشد.

به گزارش ایسنا، سیدمحسن طباطبائیان از تلاش برای افزایش مبارزه با این آفت در دامغان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با آفت ملخ امسال در این شهرستان به 10 هزار هکتار برسد .

وی با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با ملخ در اراضی کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: تا کنون در سطحی معادل 350 هکتار مبارزه با ملخ انجام شده است .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان با بیان این‌که اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت در سطح شهرستان دامغان در حال انجام است، گفت: در ایران خسارت حاصله از هجوم ملخ از دیر زمان مورد توجه بوده و این آفت در صورت بروز و عدم مقابله در زمان مناسب می‌تواند قحطی و ویرانی به بار آورد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: در این شهرستان سالانه در مناطق کجین دشت، کشت دشت، بقعنه، آب رندان، حسینان، معلمان و ... علیه آفت ملخ که سطحی معادل 11 هزار هکتار است مبارزه می‌شود.

طباطبائیان با بیان این‌که امسال احتمال افزایش این آفت در شهرستان دامغان وجود دارد، تصریح کرد: امسال به دلیل تراکم بالای جمعیت مولد باقی مانده از سال گذشته در دیده بانی‌ها، تعداد پوره‌های مشاهده شده افزایش نشان می‌دهد .

وی افزود: تعداد پوره‌های مشاهده شده در هر کپسول از پنج یا شش عدد در سال 96_95 به 30 تا 40 عدد در سال 97_96 رسیده که می‌تواند نشان دهنده حالت طغیان این آفت باشد .

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید