خرید 14 هزار تن شیر مازاد بر مصرف از دامداران سمنان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/1 ساعت : 14:20 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
رئیس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان سمنان از خرید 14 هزار تن شیر مازاد بر مصرف از دامداران این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن حاجی‌ابراهیمی، اظهار کرد: در یک سال اخیر بیش از 14 هزار تن شیر مازاد از دامداران استان سمنان خریداری و در اختیار واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی قرار گرفته است.

وی ، ارزش این میزان شیر را 175 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: از این میزان محصول در کارخانه‌های لبنیات کشور 1100 تن خامه و 1070 تن شیر خشک تولید شده است.

حاجی ابراهیمی از صادرات بخش زیادی از این تولیدات خبر داد و گفت: محصولات تولید شده عمدتا به کشورهایی چون روسیه و عراق صادر می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان با اشاره به ورود این نهاد به خرید شیر از دامداران خاطرنشان کرد: هدف از خرید شیر مازاد از طریق اتحادیه تعاونی روستایی شاهرود و گرمسار، جلوگیری از کاهش قیمت شیر و ضرر و زیان دامداران و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تولید کنندگان این محصول در استان است.

وی از تداوم روند خرید و استحصال شیر مازاد از دامداران استان خبر داد و در پاسخ به گلایه برخی دامداران از قیمت شیر و احتمال افزایش آن اظهار کرد: قیمت‌گذاری آن از طریق کمیته راهبری زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی، دبیری تعاون روستایی و با حضور نمایندگان دامداران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید