مدیرکل بنیاد مسکن کردستان اعلام کرد؛

بازسازی 7000 واحد مسکونی ثلاث باباجانی توسط بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با اشاره به اینکه کار تعمیر و بازسازی 6994 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله آبان ماه سال گذشته در شهرستان ثلاث باباجانی به اتمام رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع 8406 واحد مسکونی در این شهرستان توسط بنیاد مسکن کردستان تعمیر و بازسازی شود.

رضا قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه کار تعمیر و بازسازی 6994 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله آبان ماه سال گذشته در شهرستان ثلاث باباجانی به اتمام رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد واحد مسکونی بازسازی شده، 4474 واحد شهری و 2520 واحد نیز در مناطق روستایی این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: تاکنون ۷۱۹ واحد تجاری در ثلاث باباجانی نیز تعمیر و عملیات بازسازی ۸۰۴ واحد تجاری دیگر آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کُردستـــان، با بیان اینکه کار بازسازی 1412 واحد مسکونی این شهرستان هنوز باقی مانده است، گفت: قرار است در مجموع 8406 واحد مسکونی در این شهرستان توسط بنیاد مسکن کُردستان تعمیر و بازسازی شود.

به گفته قادری، تعداد روستاهای ارزیابی شده برای بازسازی در شهرستان ثلاث باباجانی ۲۰۲ مورد است، که ۲۱ مورد از این روستاها بالای ۵۰ درصد تخریب شده اند.

وی با اعلام اینکه بنیاد مسکن کردستان به عنوان دستگاه معین برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله آبان ماه سال گذشته شهرستان ثلاث باباجانی در دو شهر تازه آباد و ازگله و ۱۴۸ روستای این شهرستان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این نهاد با ۴۷ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۱۲۰ نیروی انسانی، کار بازسازی و احداث بیش از 11 هزار و ۷۰۰ واحد آسیب دیده را در دستور کار دارد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید