ارتحال امام , 14 خرداد , بوشهر " />

امام راحل متعلق به مردم است

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهرگفت: امام راحل مربوط به نهاد و دستگاه خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است.
به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: در28 سال گذشته مردم مثل روز اول قدردان امام خود بوده امسال نیز در بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی همانند گذشته باید یاد و نام ایشان عزیز داشته شود.
وی با تاکید بر مردمی نگه داشتن برنامه های ارتحال امام (ره) خطاب به مسئولان افزود: از هر چیزی که رنگ و لعاب مردمی بودن برنامه ها را کم می کند باید فاصله گرفت.
خورشیدی اضافه کرد: در 40 سال گذشته از عمر انقلاب ثابت شده هربرنامه ای با مشارکت مردم به خوبی برگزار شده مثمر ثمرتر بوده است به همین دلیل در این روزها که یادآور مشارکت مردم است باید از این ظرفیت بهره لازم برده شود.
وی خطاب به مسئولان استان بوشهر تاکید کرد: از هر اقدامی که نقش مردم را در برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) و شبهای قدر سایه بیافکند خودداری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهرگفت: درآستانه 29 سالگرد ارتحال امام (ره) تلاش می شود ایام سوگواری و پاسداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی به خوبی، بزرگی و در عظمت نام و یاد ایشان برگزار شود.
وی یادآورشد: امام خمینی (ره) قبل از اینکه یک شخصیت سیاسی باشند شخصیتی روحانی، ملکوتی و فرهنگی بود که در برنامه های طراحی شده باید به جنبه فرهنگی شخصیت امام بیشتر توجه شود.
معاون استانداری بوشهر گفت: اقدام امام راحل قبل از اینکه سیاسی و حاکمیتی باشد اقدامی مبتنی بر فرهنگ اسلامی بود که در برنامه های طراحی شده برای پاسداشت ایشان باید به این بخش بیشتر توجه شود.
وی با تاکید بر توجه به امر کتاب و کتابخوانی و سایر جنبه هایی که تبیین گفتمانی داشته باشند در برنامه های ارتحال امام راحل افزود: آشنایی کودکان، جوانان و نوجوانان با شخصیت و گفتمان امام راحل از ضرورتهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
خورشدی بر ضرورت رعایت وحدت و یکپارچگی در همه عملکردها تاکید کرد و گفت: سخنرانان و مبلغان در سخنرانی ها به ضرورت اجرای شعار سال و اقتصاد مقاومتی تاکید کنند.
وی افزود: خصیصه ماه رمضان دستگیری از نیازمندان است و این روزها فرصت خوبی برای کمک به این قشر است.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرگفت: در مراسم های سالگرد ارتحال امام ره علاوه بر شخصیت امام باید موضوع آغاز زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی مد نظر قرار گیرد.
سرهنگ دوم پاسدار سهراب انبارکی افزود: سخنرانان در سخنرانی های خود به موضوع انتخاب رهبر معظم انقلاب و آغاز رهبری ایشان توجه ویژه داشته باشند و از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بدعهدی آمریکا استفاده کنند.
وی با اشاره به اهمیت واقعه ١٥خرداد اظهار کرد: باتوجه به اینکه واقعه ١٥ خرداد نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب داشته است اجازه ندهیم این مهم به فراموشی سپرده شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: ١٥ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و این موضوع باید جدی گرفته شود.
وی یادآورشد: جلسات متعددی در مورد سوم و 15 خرداد در سپاه برگزار شده و در شهرستانها هم حساسیت لازم برای برگزاری باشکوه مراسم های این دو رویداد مهم ایجاد شده است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برگزاری باشکوه سالگرد ارتحال امام یک رسالت همگانی است و گذشت زمان نباید از اهمیت آن بکاهد.
نصرالله شفیعی افزود:14 خرداد 68 خاطره تلخی برای جهان اسلام بود اما با تدبیر مجلس خبرگان و انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب، یکی از برکات نظام رقم خورد.
6047/6045

نظر خود را ثبت کنید