برگزاری سومین "جشنواره بچه‌های محراب " در مناطق ۲۲ گانه تهران

به منظور انس و الفت بیشتر کودکان و نوجوانان با مساجد و نمازهای جماعت و جهت‌دهی استعدادهای درخشان به سمت و سوی نغمات دینی، مکبرین و موذنین کودک و نوجوان مناطق ۲۲ گانه شهرتهران شناسایی و تکریم می‌شوند.

به گزارش ایسنا،ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی سومین " جشنواره بچه‌های محراب " و رییس فرهنگسرای اخلاق با توجه به نقش مکبرین و موذنین در هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن فریضه الهی گفت : "اذان گو"، با لحن و صوت زیبای خود، توجه نمازگزاران را به نقطه مرکزی اجتماع رحمانی جلب می‌کند و "مکبر" نیز با اعلام تکبیره الاحرام، لحظه اتصال به قرب الهی را فریاد می‌زند و همگان را به رعایت آداب نماز دعوت می‌کند.


سیدآبادی اضافه کرد : سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای تجلیل و تکریم و اشاعه سنت حسنه اذان گویی و مکبری، سومین "جشنواره بچه‌های محراب " را بین پسران در دو رشته مکبری (رده سنی ۸ تا ۱۲ سال) و موذنی (رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال) در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌کند.


دبیر اجرایی سومین "جشنواره بچه‌های محراب " ادامه داد : همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، فراخوان و مکاتبه با ائمه محترم جماعات و مسئولان فرهنگی مساجد توسط مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه انجام شده تا مشخصات مکبرین و موذنین کودک و نوجوان مساجد شهر تهران تا ۲۲ خردادماه سالجاری گردآوری شود.


وی افزود : پس از احصاء مشخصات مکبرین و موذنین مناطق مختلف شهر تهران، در بازه زمانی ۲۸ خرداد تا ۱۴ تیرماه، مرحله داوری در یکی از مساجد محوری هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهرتهران، با حضور داورانی که با همکاری فرهنگسرای قرآن انتخاب می‌شوند، مکبرین و موذنین هر منطقه بر اساس شاخصه‌هایی از جمله صوت و لحن، صحت قرائت و فصاحت و رعایت ترتیب، ارزیابی و رتبه‌های اول تا سوم مناطق در رشته‌های مکبری و موذنی مشخص می‌شوند و هدیه‌ای فرهنگی همراه با گواهی حضور یکایک کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مرحله داوری داده می‌شود.


به گفته سیدآبادی، آیین اختتامیه و اهدای هدایای مکبرین و موذنین برگزیده هر منطقه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شخصیت‌های فرهنگی_مذهبی، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه و روسای فرهنگسراها در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود و به  ۱۲۰ مکبر و موذن برگزیده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران لوح تکریم و جوایزی اهداء می‌شود.


 دبیر اجرایی سومین " جشنواره بچه‌های محراب " از تمامی کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۲ سال و موذن ۱۲ تا ۱۶ سال دعوت کرد به نزدیکترین فرهنگسرای محل زندگی خود مراجعه و برای حضور در این جشنواره ثبت نام کنند.


دبیرخانه سومین "جشنواه بچه های محراب" درخیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه چهارم فرهنگسرای اخلاق واقع و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سوالات علاقمندان به شرکت در جشنواره است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید