رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

کردستان 9 درصد گندم کشور را در سال جاری تولید می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: براساس پیش‌بینی ما امسال در استان بالغ بر یک میلیون تُن گندم تولید خواهد شد که این میزان حدود ۹ درصد تولید گندم کشور است.

به گزارش ایسنا، خالد جعفری امروز چهارشنبه دوم خرداد در مراسم تودیع و معارفه مدیر سازمان تعاون روستایی استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷ درصد از ارزش تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش کشاورزی است و این بخش ۳۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در برخی از تولیدات کشاورزی در کشور حائز رتبه هستیم، افزود: براساس پیش‌بینی ما امسال در استان بالغ بر یک میلیون تُن گندم تولید خواهد شد که این میزان حدود ۸.۸ الی ۹ درصد تولید گندم کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در بخش تولید گوشت مرغ در میان استان‌های غربی و شمال غرب کشور رتبه اول را در اختیار داریم و در بخش‌های مختلف این صنعت سرمایه‌گذاری خوبی در استان شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی در استان وجود دارد، گفت: بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان دیم است که با توجه به میانگین بارندگی ۵۰۰ میلی متر در سال، می توان بخش بیشتری را به اراضی آبی اختصاص داد.

جعفری تصریح کرد: در بخش آب‌های مرزی امسال ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان آبی می‌شود و ۱۲ الی ۱۳ هزار هکتار ظرفیت جدید نیز به استان داده شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: یکی از محاسن استان این است که تشکل‌های خوبی را در بخش کشاورزی داریم که سرمایه‌گذاری‌های خاصی را در این بخش انجام داده‌اند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: شبکه تعاون روستایی در استان به خوبی عمل کرده است و با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده در کشور هم در جایگاه خوبی قرار دارد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید