عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور خبر داد:

وجود 2775 تعاونی روستایی در کشور

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت:2775 تعاونی روستایی، 1290 تعاونی کشاورزی و 50 تعاونی کشت و صنعت در کشور وجود دارد که چهار میلیون نفر کشاورز و بهره بردار را ساماندهی کرده اند.

به گزارش ایسنا، محمدوحید قلفی در مراسم تودیع و معارفه مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان که امروز چهارشنبه دوم خرداد در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم رویکرد بسیار خوبی در مجموعه دولت شکل گرفت که آن اتکاء بخش‌های اقتصادی به بخش غیردولتی و مردمی بود.

وی افزود: بخش کشاورزی ما با سیاست‌ها و اسناد بالادستی به سمتی پیش می‌رود که نقش مردم در آن بیشتر شده و تشکل محور و تعاون محور شود.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: هم در برنامه ششم توسعه و هم در برنامه اقتصاد مقاومتی نیز به این مهم پرداخته شده است که باید به آن تحقق ببخشیم.

وی عنوان کرد: فرصت طلایی که برای بخش کشاورزی ما پیش آمد بخشی از آن ناشی سیاست‌های خارجی بود که ما را به سمت امنیت غذایی سوق داد.

قلفی در ادامه گفت: در بدنه فعالیت های ما هنوز نظام بهره‌برداری و نظام صنفی به قوام نرسیده است که جزو اقدامات آتی ما تمرکز بر این دو وظیفه است.

وی ذکر کرد: بحث زنجیره‌های تولید هم یکی دیگر از وظایف کلیدی ماست که هرچند در طول پنج سال گذشته اقداماتی خوبی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز نتوانسته ایم به آنچه که شایسته است دست یابیم.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: 2775 تعاونی روستایی، 1290 تعاونی کشاورزی و 50 تعاونی کشت و صنعت در کشور وجود دارد که چهار میلیون نفر کشاورز و بهره‌بردار را ساماندهی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما گسترده ترین شبکه مردمی را در بخش کشاورزی در اختیار داریم که وظیفه عمده ما حمایت، هدایت، نظارت و خرید محصولات کشاورزی است.

قلفی با بیان اینکه خریدهای ما به صورت تضمینی، توافقی و بخشی نیز حمایتی انجام می شود، عنوان کرد: بالغ بر 14 محصول را در طول پنج سال گذشته در کشور خریداری کرده‌ایم.

وی با عنوان اینکه بخشی از وظیفه ما هم مباشرت در خرید است، تصریح کرد: در این زمینه محصولاتی همچون گندم، جو و ذرت، سالیانه توسط اتحادیه های ما که جزو مباشران ما هستند خریداری می شوند.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: محصولاتی همچون کشمش، خرما، گوجه فرنگی و شیر را هم خود سازمان خریداری کرده و سالانه به تنظیم بازار این محصولات کمک می کند تا کشاورزان بتوانند در این بخش نقش اثربخشی را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست توسعه تشکل‌های تخصصی و محصولی را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: در طول پنج سال گذشته 121 تشکل محصولی را ایجاد کرده ایم که در سال‌های آتی هم این رویه دنبال خواهد شد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید