رشد اقتصادی آلمان کند می‌شود

بانک مرکزی آلمان اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال نیز ادامه خواهد یافت؛ هر چند که پیش‌بینی می‌شود این رشد کند شود.

به گزارش ایسنا، در جدیدترین گزارش بانک مرکزی آلمان از وضعیت اقتصادی آلمان پیش بینی شده است روند رو به رشد اقتصاد آلمان باز هم ادامه یابد اما نرخ رشد سه ماهه دوم به نسبت سه ماهه نخست سال کندتر شود

به گفته بوندس بانک، با وجود کاهش در سفارش های ثبت شده، تقاضا هنوز در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و انتظار می رود سرمای گذاری شرکت ها بیش از پیش افزایش یابد. با این حال در این گزارش آمده است انتظار نمی رود اقتصاد به مانند سال گذشته رشد شتابانی داشته باشد.

پیشتر صندوق بین‌المللی پول در  گزارش خود پیش بینی کرده بودرشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۸ به ۲.۵ درصد افزایش یابد که ۰.۲ درصد بیشتر از پیش بینی ماه ژانویه است. این پیش بینی برابر با رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی است که آلمان در سال گذشته به ثبت رساند، رشدی که بالاترین رقم رشد از سال ۲۰۱۱ محسوب می شود. دولت آلمان نیز اعلام کرده است انتظار دارد نرخ رشد امسال ۲.۴ درصد باشد.

تیمو وولمرش هویزر- رئیس موسسه " ایفو" در مونیخ می گوید: اقتصاد آلمان در حال شکوفایی است اما نباید فراموش کرد که ظرفیت‌های دست نخورده کمتر شده‌اند. او به دولت توصیه کرد از ولخرجی بیش از حد دست بردارد و به مازاد بودجه دلخوش نباشد.

انتظار می رود نرخ رشد اقتصادی آلمان در فصل بهار اندکی کاهش یابد اما طبق اعلام وزارت دارایی آلمان، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و افزایش صادرات به تقویت رشد کمک خواهند کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید