نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

وزیر خارجه آمریکا در جایگاه تعیین تکلیف برای کشورمان نیست

  • تاریخ انتشار : 1397/3/4 ساعت : 09:59 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه وزیر خارجه آمریکا در جایگاهی نیست که برای کشور ما تعیین تکلیف کند، گفت: آمریکا سیاست چماق و هویج را درباره ایران در پیش گرفته که چماق آن آمریکا و هویجش در دست اروپاست تا ایران را وادار به توافقی کند که ترامپ از ابتدا دنبال آن بوده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آمریکا درباره ایران، گفت: وزیر خارجه صهیونیستی دولت ترامپ اظهاراتی خلاف موازین و توافقات بین‌المللی مطرح کرده که توام با دخالت بیجا و تجاوزگرایانه به یک کشور مستقل است.

وی تاکید کرد: پمپئو در جایگاهی نیست که بخواهد برای کشور ما تعیین تکلیف کرده و مداخله‌ای در امور داخلی ما داشته باشد. غنی‌سازی حق مسلم کشور ما به عنوان عضو رسمی ان‌پی‌اتی است، حتی اگر توافق برجام را ادامه ندهند ما مطابق ان‌پی‌تی می‌توانیم حقوق‌مان را دنبال کنیم، ان‌پی‌تی به ما اجازه فعالیت غنی‌سازی را داده است لذا اظهارات بی‌اساس وزیر خارجه آمریکا تنها نشان دهنده خوی تجاوزگری و مداخله‌گری آمریکایی‌ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مقایسه بین اظهارات وزیر خارجه آمریکا با بوش رییس‌جمهور اسبق این کشور،‌ گفت: اینها جزء جمهوریخواهان هستند، معمولا جمهوریخواهان استراتژی مشخصی درباره ملت‌ها و کشورها دارند لذا وزیر خارجه آمریکا همان مطالب را تکرار کرد.

نقوی حسینی درباره رفتار ایران در مقابل این اظهارات، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری خواهان مراوده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با همه کشورهای دنیاست البته این شامل رژیم صهیونیستی نمی‌شود چون آن را به رسمیت نمی‌شناسیم، آمریکا هم از این قاعده مستثنی است چون این آمریکا بوده که با ما قطع ارتباط سیاسی کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران روابطش را با کشورها ادامه داده و به این اظهارات بی‌اساس و غیرمسئولانه وقعی نمی‌دهد.

نقوی‌حسینی همچنین درباره اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران، گفت: فکر می‌کنم این حرف ناشی از سیاست چماق و هویج آنهاست. چماق دست آمریکا و هویج دست اروپاست، آنها می‌خواهند با آن چماق ما را وادار به توافقی کنند که از ابتدا ترامپ دنبال آن بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین نسبت به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره سردار سلیمانی واکنش نشان داد و گفت: اقدامات مستشاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه باعث شکست و ناکارآیی آنها شده است، سردمدار این حرکت سردار سلیمانی است لذا طبیعی است که آنها خیلی عصبانی هستند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید