نقد و بررسی «در جستجوی فریده» در «حقیقت»

برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند «در جستجوی فریده» ساخته «آزاده موسوی و کوروش عطائی» اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم مستند از ساعت 17 عصر روز یکشنبه ششم خردادماه 97 در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور آزاده موسوی و کوروش عطائی (کارگردانان)، ناصر صفاریان (مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها) و مصطفی جلالی‌فخر (منتقد میهمان) مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد.

«در جستجوی فریده» درباره‌ی زنی به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به هلند برده می‌شود. فریده که در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و عدم تمایل خانواده‌اش به وطن بازنگشته، چند سالی‌ست از راه دور جست‌وجویی را برای پیدا کردن خانواده‌ی واقعی‌اش شروع کرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده که مدعی‌اند خانواده‌ی واقعی او هستند، ملاقات کند...

این فیلم برنده‌ی چهار جایزه از یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت (جایزه هنر و تجربیه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی، جایزه ویژه دبیر جشنواره) شده است.

عوامل تولید مستند 88 دقیقه‌ای «در جستجوی فریده» عبارتند از: کارگردانان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی؛ صدابردار: حسن شبانکاره؛ تدوینگر: حمید نجفی‌راد؛ صداگذار: انسیه ملکی؛ موسیقی: افشین عزیزی؛ طراح پوستر: علی باقری؛ مدیر تولید و عکاس: شاهین دانشفر؛ دستیار کارگردان: صدف صادقیان‌پور؛ تهیه‌کنندگان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای فیلم مستند «خاطرات خانه متروک» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (6 خردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام 


نظر خود را ثبت کنید