مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان:

بیش از 16 میلیارد تومان زکات در سطح کردستان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته گفت: کل زکات جمع‌آوری شده در سطح استان 16میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 46 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان؛ شیخی زاده، شامگاه گذشته، 5 خردادماه در اولین جلسه شورای زکات استان با اشاره به جایگاه استان در جمع آوری زکات اظهار کرد: همکاری ها و جلسات در بحث زکات منجر به کسب جایگاه مقام ششم استان کردستان در سال گذشته در کل کشور شد.

وی با اشاره به زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته افزود: کل زکات جمع‌آوری شده در سطح استان 16میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 46 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان میزان تعهد استان در زمینه جمع آوری زکات در سال گذشته را  14  میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: با این میزان زکات جمع آوری شده 120 درصد تعهد استان محقق شد که در این راستا رتبه ششم کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره به اولویت هزینه کرد زکات جمع آوری شده، تصریح کرد: اولویت هزینه کرد زکات در محل جمع‌آوری بوده و به هیچ وجه در جایی خارج از محدوده جمع آوری شده هزینه نخواهد شد.

شیخی زاده با اعلام اینکه از زکات جمع آوری شده 64 درصد سهم نیازمندان و 36 درصد به پروژه های عمرانی اختصاص می یابد، عنوان کرد: در بحث هزینه کرد امور فقرا 114مورد خرید و بازسازی مسکن، 89 مورد تهیه جهیزیه، 50 مورد کمک هزینه درمان، 452 مورد کمک هزینه تحصیلی، 9مورد آزادی زندانیان و همچنین بالغ بر 8 میلیارد و 200میلیون تومان کمک معیشت به سه هزار و 900 خانواده انجام شده است.

وی به هزینه کرد زکات جمع آوری شده از محل پروژه‌های عمرانی استان اشاره و بیان کرد: این میزان زکات جمع آوری شده در بخش های 131 مورد احداث و ترمیم مساجد، 40 مورد احداث و بازسازی خانه عالم، هفت مورد احداث و بازسازی غسالخانه، پنج مورد احداث و بازسازی حسینیه و فاطمیه، 34 مورد پروژه های عمرانی عام المنفعه و انجام کارهای تبلیغاتی و برگزاری همایش‌ها هزینه شده است.

شیخی‌زاده با اشاره به جمع آوری زکات در 1000 روستای استان تصریح کرد: جمع آوری زکات توسط 3000 نفر عامل افتخاری، 1144 نفر مبلغ افتخاری و 122 نفر مبلغ مقطعی صورت گرفته و درحدود را شامل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با اشاره به اهتمام فرمانداران به بحث تشویقی پرداخت زکات، خاطر نشان کرد: در این راستا مبلغ 80 میلیون تومان در بانه، 100 میلیون تومان در دیواندره، 300 میلیون تومان در سقز، 221 میلیون تومان در قروه، 150 میلیون تومان در کامیاران، 100 میلیون تومان در بیجار، 300 میلیون تومان در مریوان و 350 میلیون تومان در شهرستان سنندج برای بحث تشویقی زکات در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید