خروج شترها از بستر تالاب هامون توسط محیط زیست زابل

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل تعداد 300 نفر شتر را از بستر تالاب هامون بیرون راند.

‌به گزارش ایسنا- ‌به نقل ز حافظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، حمید ریگی افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل ضمن انجام وظایف ذاتی خود در سطح منطقه، برنامه فشرده و شبانه روزی حفاظت از تالاب هامون را در دستور کار خود دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: چرای دام در بستر تالاب هامون باعث نابودی پوشش گیاهی بستر تالاب و افزایش گردو غبار در منطقه می شود و حفظ و حراست از بستر تالاب و پوشش گیاهی آن در کنار دهها طرح و برنامه جهت حفظ و احیای تالاب هامون از قبیل لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌ها، ایجاد دایک‌های نگهداری آب و ... از اقدامات مهم و حایز اهمیت است.

وی گفت: همچنین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل یک دستگاه لودر را که اقدام به خاکبرداری از بستر تالاب هامون کرده بود را توقیف کرد.

ریگی اظهار کرد: بر اساس قوانین جاری محیط زیست هرگونه تخریب، جابجایی ، خاکبرداری و ... در مناطق تحت مدیریت و طبیعت منوط به اخذ مجوزهای مربوطه و بر اساس ارزیابی زیست محیطی طرح یا پروژه مورد نظر‌ مجاز است و در غیر اینصورت محیط زیست مانع تخریب و ... می‌شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید