برگزاری دومین دوره ملی «تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی»

  • تاریخ انتشار : 1397/3/6 ساعت : 11:27 - 5 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : سلامت
دومین دوره ملی "تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی" با هدف بررسی وضعیت سلامت جسمانی و تجویز برنامه تمرینی مناسب برای افراد دارای کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی/نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد، تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین دوره ملی "تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی" توسط پژوهشگاه علوم ورزشی و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی در تاریخ 12 تا 15 تیرماه برگزار می‌شود.

در این دوره آموزش‌های لازم برای بررسی وضعیت سلامت جسمانی و تجویز برنامه تمرینی مناسب برای افراد دارای کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی/نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد ارائه خواهد شد.

در این دوره همچنین  سازمان‌هایی همچون المپیک ویژه ایران، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، انجمن علمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ایران، انجمن علمی آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی ایران، فدراسیون ورزش‌های همگانی، انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان ایران، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و ... مشارکت خواهند شد.

آشنایی با کم‌توانی و توانبخشی، توانبخشی ورزشی و معرفی سازمان‌های ورزشی کودکان استثنائی، آشنایی با اصول اولیه آزمون و تجویز فعالیت بدنی، مشکلات شایع در افراد دارای کم‌توانی ذهنی، کمک‌های اولیه و ملاحظات پزشکی برای تمرین در افراد دارای کم‌توانی ذهنی، تمرینات ادراکی حرکتی و بازی‌های اثربخش در کودکان استثنائی، برنامه‌ریزی تمرین تخصصی در افراد با کم‌توانی ذهنی، توانبخشی ورزشی و اصول طراحی تمرین در افراد دارای سندرم داون، اصول و مبانی طراحی برنامه تمرینی برای افراد دارای اختلالات رشدی، اصول و مبانی طراحی برنامه تمرینی برای افراد دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی، اوتیسم و توانبخشی ورزشی، اصول و مبانی طراحی برنامه تمرینی برای افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، بازی‌های رایج در افراد دارای (کم‌توان ذهنی)، تمرینات تخصصی در توانبخشی ورزشی، اصول اولیه تمرین و رقابت در افراد کم‌توان از جمله سرفصل‌های برگزاری این دوره محسوب می‌شوند.

 انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید