افزایش 57 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال آب گذشته 57 سانتی متر افزایش داشته است.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به افزایش بارش ها در استان تصریح کرد: در سال آبی گذشته به دلیل کاهش بارندگی و حجم کم آب در سدهای استان تراز دریاچه ارومیه 1270.28 بوده که باتوجه به افزایش بارندگی های امسال با افزایش 57 سانتی متری نسبت به سال آبی گذشته، این تراز به 1270.85 رسیده است.

وی گفت: مساحت فعلی دریاچه ارومیه 2400 کیلومتر مربع است و حجم آب دریاچه نیز 2 میلیارد و 250 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

سرخوش با اشاره به رهاسازی اب به دریاچه ارومیه تصریح کرد: امسال 258 میلیون مترمکعب آب از سدهای شهرچایی، سد مهاباد و سد شهید کاظمی بوکان رهاسازی شده که بیشترین میزان رهاسازی با 180 میلیون مترمکعب از سد بوکان انجام شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: باتوجه به بارش های بهاری با وجود رهاسازی انجام شده، سدهای استان 95 درصد آب دارند که این میزان حجم آب ذخیره در سدها امکان رهاسازی مجدد به دریاچه ارومیه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه از اول سال آبی جاری (مهرماه) یک میلیارد و 126 میلیون مترمکعب آب از طریق روان آبها و رودخانه‌های استان وارد دریاچه ارومیه شده است، افزود: بارندگی های بی سابقه بهاری باعث شده که 500 میلیون مترمکعب از آب ورودی مربوط به بارش‌های فروردین و اردیبهشت باشد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید