مهمترین عناوین خبری , داخلی و خارجی , دوشنبه تا سه شنبه " />

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

  • تاریخ انتشار : 1397/3/1 ساعت : 07:49 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
تهران- ایرنا- دیدار روحانی با جمعی از اساتید و پزشکان و تاکید وی براینکه تصمیم گیری آمریکا برای ایران و جهان پذیرفتنی نیست، واکنش ظریف به اظهارات مداخله گرانه پمپئو و تاکید او بر حبس آمریکا در توهمات و سیاست های شکست خورده اش، پاسخ وزارت خارجه به اظهارات سخیف و مداخله گرانه پمپئو، واکنش موگرینی به سخنان وزیر خارجه آمریکا و تاکید او بر اینکه برجام هیچ جایگزینی ندارد، تاکید اردوغان بر نپذیرفتن تشدید دوباره بحران حل شده هسته ای ایران از سوی ترکیه و تاکید بوریس جانسون بر حمایت انگلیس از شرکتهای خود برابر تحریم های آمریکا مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با تاکید براینکه دولت جدید آمریکا، این کشور را به 15 سال پیش برگرداند، گفت: همه کشورهای دنیا خواهان استقلال در تصمیم‌ هستند و شاید آمریکایی‌ها بتوانند با فشار در بعضی جاها کاری به پیش ببرند، اما منطق نمی‌پذیرد که آنها بخواهند برای دنیا تصمیم بگیرند.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کشورمان به اصطلاح راهبرد اعلام شده از سوی وزیر خارجه آمریکا علیه ایران را بازگشت به عادت های گذشته خواند و افزود: آمریکا محبوس در توهمات و سیاست های شکست خورده ای است که از سوی گروه هایی با منافع خاص دیکته می شود.
* تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه در بیانیه ای اظهارات سخیف وزیر خارجه آمریکا را نشانه درماندگی مقام های دولت این کشور دانست و افزود: ایران با رد تک تک اتهامات و اکاذیب مطرح شده در این به اصطلاح راهبرد جدید، اظهارات وقیحانه مایک پمپئو را مداخله آشکار در امور داخلی خود می داند.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر ساعت 5 و 1 دقیقه و 52 ثانیه بامداد امروز (سه شنبه) حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.
* مادرید- ایرنا- معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه ای با روزنامه ال پاییس اسپانیا گفت: اگر قدرت ها سعی‌ کنند برجام را به مسائل دیگری ربط بدهند، توافق را از دست خواهند داد.
* ارومیه- ایرنا- حجت الاسلام غلامرضا حسنی، مبارز انقلابی و نستوه تاریخ آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه ساعتی قبل در 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.
* اهواز- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:جنگ اقتصادی، آبروریزی دیگری برای دولت آمریکا به همراه دارد اما جوانان این مرز و بوم را به سمت خودباوری، خلاقیت، نوآوری، ایمان الهی، روحیه حماسی و غیرت ایرانی سوق می دهد.
* لندن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز دوشنبه در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که ایران مقابل سیاست های جدید ترامپ متحد و یکپارچه است.
* تهران- ایرنا- جمعی از صاحبان سرمایه، اندیشه، تولیدکنندگان و مسئولان کشور شامگاه امروز (دوشنبه) در نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی به بررسی ابعاد مختلف تحقق شعار سال پرداختند.
* تهران- ایرنا- انتشار خبرهایی احتکار 90 هزار خودرو سبب شد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی 2 نفر از اعضای خود را به بازدید از مجموعه های خودروسازی، خطوط تولید و انبارهای خودروسازان بفرستد.
* تهران- ایرنا- مرکز آمار ایران میزان انتشار گاز آلاینده دی اکسید کربن در سال 1394 را 586 میلیون تن اعلام کرد که نیروگاه های زیر نظر وزارت نیرو با اختصاص 30 درصد از این سهم، بیشترین نقش را در آلایندگی کشور برعهده داشتند.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا، با تاکید بر پایبندی این اتحادیه به برجام، گفت که این توافق هیچ جایگزین دیگری ندارد.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش تشدید دوباره بحران حل شده هسته ای و خروج آمریکا از برجام را نمی پذیرد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه انگلیس با اشاره به راهبرد جدید آمریکا علیه ایران گفت که دستیابی به توافقی جدید با تهران بسیار دشوار است اما لندن از شرکت های خود مقابل تحریم های واشنگتن حمایت می کند.
* کوالالامپور- ایرنا- حدود 200 نفر از ورزشکاران و مسئولان تیم های ورزشی که برای مسابقات کشورهای مشترک المنافع ٢٠١٨ در گلدکوست استرالیا شرکت کرده بودند، از کانبرا درخواست پناهندگی کردند.
* نیویورک- ایرنا- استاد حقوق دانشگاه لیکهد کانادا، برجام را صرفا یک توافقنامه سیاسی ندانست و گفت: خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، با قوانین داخلی این کشور، کنوانسیون وین درباره معاهدات بین المللی و تعهدات آمریکا در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ‏ملل متحد در تعارض است.‏
* الجزیره- ایرنا- تروریست ها با حمله به دو موذن در استان «سیدی بلعباس» واقع در 430 کیلومتری جنوب شرق پایتخت الجزایر، سر آنها را از تن جدا کرده و جسد آن ها را در مسجد انداختند.
* پکن- ایرنا- کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ دومین فهرست ارایه شده خبرنگاران کره جنوبی برای پوشش اخبار تخریب سایت اتمی 'پونگ گیه ری' را هم تایید نکرده است.
* تهران- ایرنا- عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اعلام راهبرد جدید وزیر خارجه این کشور علیه ایران پس از خروج از برجام گفت که این راهبرد واشنگتن را منزوی می کند.
* لندن- ایرنا- سخنگوی وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره سیاست جدید واشنگتن در قبال ایران تأکید کرد که لندن به گسترش روابط اقتصادی خود با تهران کاملاً وفادار است.
* تهران- ایرنا- شماری از فلسطینی ها نزدیک بیت لحم واقع در کرانه باختری با پرتاب تخم مرغ گندیده به سوی خودروی حامل هیات آمریکایی اعتراض خود را نسبت به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس نشان دادند.
* لندن- ایرنا- شهردار پیشین لندن که از دو سال پیش به اتهام اظهارات یهودستیزانه از عضویت حزب کارگر انگلیس معلق شده بود، عصر دوشنبه ضمن تکذیب مجدد این اتهامات گفت که برای حفظ کیان منافع حزبی‌اش استعفا می‌دهد.
* آتن- ایرنا- پاسخ رئیس جمهوری ایران به آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن نمی تواند برای ایران تصمیم گیری کند، در صدر اخبار رسانه های یونان قرار گرفت.
* تهران- ایرنا- رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی «همه یا هیچ» دولت ترامپ در قبال ایران و کره شمالی به سیاست تغییر رژیم تبدیل شده است، گفت که این راهبرد در نهایت هیچ دستاوردی در بر نخواهد داشت.
* دمشق- ایرنا- سامانه های دفاعی روسیه چند پهپاد ناشناس را در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سرنگون کردند.
* تهران- ایرنا- وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی که کشورش از پایگاههای آمریکا در منطقه به شمار می رود و به گفته ترامپ بدون حضور نظامیان چشم آبی هیچگاه دوام نمی آورند از اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه ایالات متحده حمایت و راهبرد وی در قبال تهران را درست عنوان کرد.
* دوحه- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که معاون این وزارتخانه در دیدار با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان خواسته است هر چه زودتر ریاض به اختلاف ها با قطر پایان دهد.
* تهران- ایرنا- وزارت خارجه بحرین در ادامه پیروی رژیم آل خلیفه از سیاست های آمریکایی - صهیونیستی در منطقه با ذوق زدگی از راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران حمایت کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد که چهار عملیات تروریستی که سال گذشته در این کشور صورت گرفت، در افغانستان برنامه ریزی و مدیریت شده است.
* مسکو- ایرنا- منابع روسی اعلام کردند که یک میلیون زباله فضایی در مدارهای پیرامون کره زمین سرگردان بوده و می تواند برای ماهواره ها و ایستگاه های فضایی بین المللی خطر ایجاد کند.
* دمشق- ایرنا- مرکز صلح و آشتی روسیه در سوریه از گسترش یافتن قلمرو حضور نظامی روس ها در جنوب دمشق خبر داد.
* نیویورک- ایرنا- استراتژی جدید دولت آمریکا درباره ایران پس از توافق هسته ای نشان داد که دونالد ترامپ به دنبال تسلیم و تغییر رژیم در ایران است و به زعم خود می تواند راه رونالد ریگان را در دوره اتحاد جماهیر شوروی بپیماید.
* اسلام آباد- ایرنا- دولت پاکستان با اعلام شکایت به بانک جهانی از اقدام هند برای افتتاح سد آبی - برقی 'کشن گنگا' در منطقه کشمیر تحت کنترل دهلی نو شکایت کرد.
* الجزیره- ایرنا- نشست سه جانبه همسایگان لیبی عصر روز دوشنبه با حضور وزیران خارجه الجزایر، مصر و تونس برای بررسی آخرین تحولات این کشور بحران زده ، در الجزیره برگزار شد.
* بغداد- ایرنا- 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: رابطه مسوولان ایرانی و سید مقتدا صدر رابطه ای دوستانه و برادرانه است.
* تهران- ایرنا- رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید بر ادامه راهپیمایی بازگشت تا لغو محاصره غره گفت که تحرکات ملی فلسطینیان در قالب تظاهرات های حق بازگشت، از اجماع تمامی گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه برخوردار بوده و تاکنون اهداف راهبردی متعددی را محقق ساخته است.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی حاکی از ذوق زدگی او از اعلام راهبرد به اصطلاح جدید ضد ایرانی آمریکا، از دیگر کشورها خواست که از واشنگتن تبعیت کنند.
* رم- ایرنا- 'جوزپه کونته' حقوقدان و استاد دانشگاه به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی جدید از سوی احزاب برنده در انتخابات پارلمانی به رئیس جمهوری ایتالیا معرفی شد.
* باکو- ایرنا- شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت توتال فرانسه حفاری نخستین چاه تولیدی در میدان گازی 'آبشرون' دریای خزر را آغاز کردند.
* تهران- ایرنا- ساعاتی پس از عنوان به اصطلاح راهبرد جدید ضد ایرانی از سوی وزیر خارجه آمریکا، پنتاگون اعلام کرد که در حال بررسی واکنش های بالقوه در قبال رفتار منطقه ای تهران است.
* رم- ایرنا- روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' به تعداد کلاهک های هسته ای در جهان و نام کشورهای دارنده بمب اتمی اشاره کرد و نوشت:هیچ کدام از 9 کشور دارای سلاح اتمی، معاهده منع سلاح های هسته ای را امضا و تصویب نکرده است.
* باکو- ایرنا- معاون مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: مجاز ات اعمالی از سوی مجمع پارلمانی شورای اروپا علیه «صمد سید اف» رئیس هیات آذربایجانی در این مجمع بسیار ناعادلانه و مغرضانه است.
* آنکارا- ایرنا- ارمغان کول اوغلو سرلشگر بازنشسته ارتش ترکیه گفت: خروج آمریکا از برجام و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس بی تردید تاثیرات منفی عمیق بر منطقه خاورمیانه دارد و به تشدید بحران منطقه ای دامن خواهد زد.
* آنکارا- ایرنا- محاکمه 280 نظامی متهم به کودتای نافرجام 2016 ترکیه و همکاری با گروه گولن در دادگاه ازمیر پایان یافت و در جریان آن 104 متهم از جمله چندین مقام عالیرتبه ارتش ترکیه به حبس ابد محکوم شدند.
* لندن- ایرنا- هم‌زمان با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره علت تاخیر در تمدید ویزای انگلیس 'رومان آبراموویچ' سرمایه‌دار روس و مالک باشگاه چلسی، دفتر 'ترزا می' روز دوشنبه اعلام کرد که دولت این کشور درباره نحوه صدور ویزای سرمایه‌گذاران خارجی تجدیدنظر می‌کند.
شبد**1953** 1397**

نظر خود را ثبت کنید