سمنان به اولین استان فاقد بیکار تبدیل می‌شود؟

  • تاریخ انتشار : 1397/3/7 ساعت : 13:48 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان کمترین بیکاری را در کشور دارد گفت: سمنان می‌تواند به نخستین کشور بدون بیکار کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حشمت‌اله عسگری با بیان این مطلب اظهار کرد: کل جمعیت بیکار در این استان حدود 15 هزار نفر است و این در حالی است که ظرفیت‌های اشتغال در استان بسیار بیشتر از این رقم است.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است نتوانیم شغل دلخواه برای همه این افراد بیکار ایجاد کنیم اما چنانچه دنبال اشتغال باشند می‌توانیم برای هرکدام از آنها یک فرصت شغلی ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با اشاره به ویژگی‌های این استان افزود: استان سمنان تقریبا دارای یک جمعیت خالص و تقریبا سکون است و تقریبا می‌توان مدعی شد که استان نه مهاجرفرست و نه مهاجرپذیر است لذا برای جمعیتی با چنین ویژگی می‌تواند بهتر برنامه‌ریزی کرد.

عسگری از نزدیکی جغرافیایی به تهران به عنوان یک ویژگی و یک فرصت برای استان نام برد و گفت: همجواری با پایتخت کمک می‌کند که سرمایه‌گذاری و انباشت‌ سرمایه در استان زیاد باشد و همین می‌تواند به بهبود تولید و ایجاد اشتغال در استان کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های رشد خوبی فراروی استان سمنان قرار داد ادامه داد: وجود نیروی انسانی و همچنین وجود مدیرانی علاقمند و پای کار از دیگر مزیت‌هایی است که می‌تواند به تحقق سیاست ایجاد شغل برای همه متقاضیان اشتغال در استان کمک کند.

وی از حمایت بانک‌ها از طرح‌های اشتغال‌زا به عنوان یک ویژگی مثبت دیگر در استان نام برد و تصریح کرد: همه این ویژگی‌ها در کنار هم این امید را به وجود آورده که بتوانیم با یک برنامه عملیاتی به اولین استان بدون بیکار کشور تبدیل شویم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با بیان اینکه افراد بیکار نباید در این شرایط به دنبال اشتغال باب‌میل خود باشند افزود: ما در وهله اول به دنبال ایجاد تولید در استان هستیم چرا که اگر چرخه تولید فعال شود، اشتغال خود به خود به دنبال آن می‌آید.

وی از شناسایی ظرفیت‌های استان با هدف عملیاتی کردن طرح ایجاد اشتغال فراگیر در استان خبر داد و گفت: این برنامه برای دو سال بسته شده و انتظار داریم که در پایان اجرای آن و ظرف دو سال آتی شغل به تعداد همه متقاضیان واقعی کار در استان وجود داشته باشد، به همین منظور برای هر منطقه و شهرستان برنامه‌ای متناسب با ظرفیت‌های آن تدوین و عملیاتی خواهد شد.

عسگری از تدوین برنامه دو شهرستان از شهرستان‌های هشت‌گانه استان خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت‌ها و فرصت‌های اشتغال در شرق و غرب استان کاملا متفاوت است و در این برنامه به این تفاوت‌ها توجه ویژه شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید