مجسمه‌های گچی در پایتخت گچی کشور

  • تاریخ انتشار : 1397/3/7 ساعت : 13:57 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
شهردار سمنان از فراهم کردن مقدمات برای برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌های گچی با همکاری میراث و ارشاد اسلامی در سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد ناظم رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهر سمنان به عنوان پایتخت گچ کشور و صادر کننده این محصول به خارج از کشور هنوز به خوبی معرفی نشده و یکی از راهکارهای معرفی آن استفاده از ابزار هنر است.

وی افزود: از این رو بر آن شدیم تا سمپوزیوم مجسمه‌های گچی را با مشارکت کارخانجات گچ فعال در شهر و اداره کل میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم.

به گفته وی، قرار است در این سمپوزیوم سردیس ۲۰ نفر از مشاهیر و مفاخر شهرستان با گچ ساخته شود و تصمیم‌گیری درباره این شخصیت‌ها در جلسات کارشناسی صورت خواهد گرفت.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم گفت: این سمپوزیوم با حضور هنرمندان تهران و سمنان به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

ابوالفضل دلارام افزود: این سمپوزیوم با همکاری انجمن مجسمه سازان برگزار می‌شود و هنرمندان از گچ ضد آب برای ساخت سردیس ها استفاده می‌کنند.

پیگیری برای برگزاری دوسالانه سفال در خرداد ۹۸ ساخت المان از فرایند تولید پارچه چیت و نصب آنها در شهر به عنوان جاذبه گردشگری و نماد و یادگاری از کارخانه نساجی سمنان از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه مشترک شهردار، مدیرکل میراث و معاون هنری ارشاد اسلامی استان مطرح شدند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید