نماینده یزد:

رویداد فرهنگی کتاب سال سبب توسعه فرهنگی یزد می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1397/3/9 ساعت : 15:07 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : یزد
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، گفت: با برگزاری این رویداد که سبب توسعه فرهنگی یزد می‌شود امیدواریم با حضورفعال نویسندگان و ناشران یزدی شاهد افزایش اقبال عمومی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به ویژه توجه به کتب یزدی باشیم .

به گزارش ایسنا، «سیدابوالفضل موسوی بیوکی» با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش استان و و افتخار آفرینی دانش‌آموزان یزدی در سطح کشور، اظهار کرد: مطالعه کتب غیردرسی لازمه پیشرفت دانش‌آموزان در ابعاد مخالف است.

وی افزود: مردم دارالعلم یزد دانش محور و دانش بنیان هستند و با این شرایط باید در سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی نیز سرآمد باشند .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر توجه به رشد فیزیکی شرایط کتابخوانی تاکید کرد و گفت: در توجه به زیرساخت های لازم کتابخانه‌ها در اولیت قرار دارند که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های شایانی در این حوزه بوده‌ایم .

موسوی بیوکی در ادامه تصریح کرد: تولید کتاب و محتوای ناب از دست آوردهایی است که باید بیش از پیش به آن بها دهیم و با تدوین شرایط مناسبی نویسندگان و ناشران را به حضور فعال در این عرصه ترغیب کنیم .

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، گفت: در همه ملیت‌ها ارزش و فرهنگ های ارزشمندی وجود دارد که بهترین و مطمئن ترین راه حفظ و نشر آن در سطح ملی و جهانی کتابت این فرهنگ و توزیع و انتشار از طریق کتاب است؛ حال آنکه مردمان یزد جهانی در طول تاریخ با شاخصه هایی فرهنگی زبانزد بوده اند و این نام نیک را باید در قالب کتاب در تاریخ ثبت کرد .

وی با اظهار خرسندی از برگزاری رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، ادامه داد: برگزاری این رویداد که سبب توسعه فرهنگی یزد می شود را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضورفعال نویسندگان و ناشران یزدی شاهد افزایش اقبال عمومی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به ویژه توجه به کتب یزدی باشیم .

موسوی بیوکی در آخر بر انتشار کتبی مبنی بر شرح حال عالمان و بزرگان فرهیخته ادبی، هنری، فرهنگی و دینی استان یزد تاکید کرد .

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید