استاندار سمنان:

مردم روزی تندیس مذاکره‌کنندگان را می‌سازند/ نفتکش‌های ایرانی در اقیانوس‌ها سرگردان بودند

  • تاریخ انتشار : 1397/3/9 ساعت : 17:09 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
استاندار سمنان با اشاره به اینکه برجام زوایای پنهان بساری دارد از این سند بین‌المللی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای دیپلماسی در ایران نام برد و گفت: اگر روزی همه زوایای برجام روشن شود مردم تندیس مذاکره‌کنندگان را می‌سازند

به گزارش ایسنا، سید شهاب‌الدین چاوشی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد و اثرگذار برای حفظ استقلال کشور است.

استاندار سمنان با بیان اینکه برجام دستاورهای ارزشمندی برای کشور داشته و آثار این دستاوردها در زمان آینده روشن خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگرچه آمریکایی‌ها با خروج از برجام، بدعهدی خود را بار دیگر اثبات کردند اما جمهوری اسلامی نیز از ابتدا هم دل به حضور امریکایی‌ها نبسته بود و لذا برای شرایط مختلف آمادگی دارد.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد برای حفظ استقلال کشور است گفت: در حقیقت ما توانستیم با دفع افسد به فاسد، توهمی که غربی‌ها نسبت به ایران بوجود آورده بودند را بشکنیم .

وی با یادآوری اینکه تنها کشوری در تاریخ جهان که توانسته بدون جنگ و یا سرنگونی از قطعنامه‌های فصل ۷ سازمان ملل عبور کند، ایران است اظهار کرد: این مهم در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبری، تدبیر دولت و مردان کار آزموده دیپلماسی کشورمان بدست آمد.

چاوشی ادامه داد: هرچند که دولتمردان با بی‌مهری برخی افراد بی‌اطلاع و نا آگاه مواجه شدند اما امروز بسیاری از توفیقات کشور در صنایع نظامی، تسلیحاتی و موشکی به اثرات برجام مربوط است.

وی افزود: در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که رئیس جمهور آمریکا به ضعف مذاکره کنندگان خود و توانمندی مردان دیپلماسی ایران گواهی داد اما با وجود این اقرار و گواهی و شهادت دشمن باز می‌بینیم عده‌ای در داخل دست به تخطئه دولت و مذاکره کنندگان می‌زنند.

استاندار سمنان گفت: شاید در مقطع کنونی به علت سوء استفاده دشمنان نتوان همه داده‌ها را در سطح عموم مطرح کند ولی در آینده، تاریخ نشان می‌دهد و مردمان قضاوت خواهند کرد که این دولت چه دستاوردهای بزرگی داشته است. اگر مردم از همه زوایای این موضوع و خدمات مذاکره‌کنندگان آگاه شوند تندیس این عزیزان را خواهند ساخت .

وی با اذعان به اینکه باید بدانیم که دشمن دل به تشدید اختلافات داخلی بسته است گفت: دشمن راه نابودی این کشور را دو دستگی و ایجاد اختلافات می داند لذا با هوشیاری کامل نباید در پازل دشمن قرار بگیریم.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب هم در سخنانشان ایجاد دوقطبی برجام و ضد برجام را نهی فرموده‌اند و بر لزوم وحدت تاکید داشتند.

وی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم دولت در شرایطی اداره امور را به دست گرفت که در شرایط سخت تحریم قرار داشتیم و نفتکش‌های ایرانی در اقیانوس ها سرگردان بودند و مجبور می شدند در بازار سیاه نفت ایران را به ارزانترین قیمت و در قبال دریافت کالاهای بی‌کیفیت مبادله کنند اما تدبیر این دولت بود که عزت را به کشور برگرداند.

وی به لزوم تلاش در جهت تحقق شعار سال اشاره و تصریح کرد:  تحقق شعار سال یکی از موارد مهمی است که باید در شورای آموزش و پرورش مورد بحث قرار گیرد و در شرایط فعلی و به‌ویژه پس از خروج امریکا از برجام باید بیشتر به این مهم توجه کنیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان افزود: ملتی که می‌خواهد استقلال خود را حفظ کند، باید در مقابل فشارها مقاوم باشد و یکی از ابعاد این مقاومت، این است که  نیازهای اساسی را خودمان فراهم کنیم .

چاوشی با بیان اینکه تحقق شعار سال باید در بین دانش آموزان به فرهنگ عمومی تبدیل شود اظهار کرد: در این راستا آموزش و پرورش باید هنرش را به اثبات برساند.

وی با بیان اینکه این فرهنگ‌سازی باید از مقاطع ابتدایی آغاز شود ادامه داد: باید در دانش آموزان این باور را ایجاد کنیم که خرید کالای ایرانی یک فریضه است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید