رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:

۳۳۰ زندانی در قزوین نیازمند کمک‌های خیرین هستند

  • تاریخ انتشار : 1397/3/12 ساعت : 16:37 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: بدهی زندانیان نیازمند استان قزوین حدود ۳۴ میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک خیرین در طی سال این مبلغ تأمین شود تا موجبات آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم شود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان تاکستان، اظهار کرد: یکی از مصادیق کار خیر و احسان کمک به زندانیان مالی و جرائم غیرعمد همراه باانگیزه الهی و نه به خاطر تحسین و تمجید دیگران است.

وی افزود: در آیات الهی به موضوع احسان و کمک به دیگران فراوان اشاره‌شده است و این امر احسان و نیکوکاری یک گرایش فطری و غریزی در انسان است که در بین تمام جوامع، ادیان و مذاهب وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: زمانی که انسان دست یک نیازمند را می‌گیرد و به او نیکی می‌کند درواقع به خودش نیکی کرده است چون با این عمل موجب بخشیده شدن گناهان خود از درگاه خدای متعال می‌شود که رضایت الهی را نیز در پی دارد.

وی عنوان کرد: بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان را تهدید می‌کند پس در برخورد با بسیاری از مجرمین باید تلاش کنیم که زندان آخرین مجازات قرار گیرد.

 قدرتی تصریح کرد: در جلسات متعدد به قضات تأکید کرده‌ایم در برخورد با مرتکبین جرائم غیرعمد نگاهی ویژه همراه با رأفت اسلامی داشته باشند و در چنین جرائمی تلاش کنند تا منجر به سازش شود و از حبس و زندان استفاده نشود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین تشریح کرد: زندانی شدن حتی یک انسان برای جامعه ما آسیب‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، پس باید نگاه جامعه به موضوع حبس و زندان تغییر کند و مردم باید این موضوع را بدانند که زندان در بسیاری از موارد جای مناسبی برای تربیت افراد نیست بلکه بسیاری از مجرمین باید در کنار جامعه اصلاح شوند.

وی به برگزاری جشن گلریزان در تمام شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۳۰ نفر از زندانیان استان نیازمند کمک مالی هستند که امیدواریم با تلاش مسئولان و خیرین بتوانیم موجبات آزادی این افراد را فراهم کنیم که مجموع بدهی این افراد ۳۴ میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک همه شما خیرین در طی سال این مبلغ تأمین شود تا موجبات آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: در سال ۹۶ تعداد ۳۰۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان قزوین با کمک خیرین و ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی در پایان به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری است که این موضوع در دادگستری استان با جدیت دنبال می‌شود و تلاشمان بر این است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون مجازات جایگزین حبس نگذاریم در بسیاری از جرائم تعداد زندانیان افزایش یابد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید