احداث مجتمع بزرگ درمانی- تحقیقاتی از طرح‌های مهم جهاد دانشگاهی قزوین

  • تاریخ انتشار : 1397/3/13 ساعت : 11:45 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان این که جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد خدمت‌رسان، همواره در پی ارائه خدمت به آحاد مختلف جامعه است، گفت: یکی از طرح‌های مهم جهاد دانشگاهی احداث مجتمع بزرگ درمانی- تحقیقاتی در سطح استان است که برای پیشبرد آن نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی و استانی و حمایت‌های جدی مسئولان هستیم تا مرکزی در شأن استان راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، فرشاد پیله‌چی در بازدید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک از جهاد دانشگاهی، ضمن ارائه گزارش عملکرد از فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی قزوین از ۱۴ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد که با میانگین ۳۵ سال سن می‌توان آن را یکی از جوان‌ترین مجموعه‌های جهاد دانشگاهی کشور دانست.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مجموعه جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است، با در نظر گرفتن پتانسیل مجموعه، بر آن شدیم تا در بخش عارضه‌یابی صنعت و تبدیل کردن مجموعه شرکت‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی قزوین طرح آمایش علم و فناوری استان را برای اولین بار در کشور انجام داده است، این آمایش دستاوردهای خوبی داشته که در آینده از طریق سازمان برنامه‌وبودجه استان اعلام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به راهکارهای مناسب جهت پیشرفت صنعت و صادرات محصولات استان قزوین، افزود: ما آمادگی داریم در حوزه بسته‌بندی محصولات قزوین مانند پسته، زعفران و باقلوا با عزم جدی و به‌صورت تخصصی ورود پیدا کنیم.

پیله‌چی با اشاره به فعالیت‌های گوناگون جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه درمان، عنوان کرد: درصدد هستیم مرکز پرستاری در منزل و مرکز جامع توان‌بخشی را نیز به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان اضافه کرده و طی تعامل با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی درزمینه غربالگری و شیمی‌درمانی سرطان پستان در میان بانوان ورود جدی داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین تأکید کرد: یکی از طرح‌های مهم جهاد دانشگاهی احداث مجتمع بزرگ درمانی- تحقیقاتی در سطح استان است که برای پیشبرد آن نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی و استانی و حمایت‌های جدی مسئولان هستیم تا مرکزی در شأن استان راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: طراحی لباس یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که جهاد دانشگاهی قزوین به‌صورت تخصصی به آن ورود پیداکرده است، در صورت حمایت مسئولین و وجود تقاضا ما می‌توانیم به‌صورت جدی‌تری به این حوزه وارد شویم.
 
پیله‌چی تأکید کرد: بومی‌سازی منابع آموزشی زبان انگلیسی یکی از اقدامات اساسی و زیربنایی است که توسط جهاددانشگاهی قزوین صورت گرفته است، این پروژه به پیشنهاد جهاد دانشگاهی استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده و مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گرفته است و در حال حاضر به‌عنوان یک پروژه ملی تحت پشتیبانی قزوین روند اجرایی را طی می‌کند و به امید خدا از سال آینده در مراکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی سراسر کشور تدریس خواهد شد.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد خدمت‌رسان، همواره در پی ارائه خدمت به آحاد مختلف جامعه است؛ بنابراین مجموعه جهاد در راستای خدمات هرچه ‌بهتر به مردم، به حمایت‌های جدی مسئولان نیاز دارد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید