سلیمی: کسب مدال تنها با نگاه حرفه‌ای به مباحث علمی امکانپذیر است

  • تاریخ انتشار : 1397/3/18 ساعت : 04:27 - 5 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : علم ورزش
یک متخصص علم تمرین معتقد است: اگر امروز مباحث علمی در میادین ورزشی به عمل تبدیل نشود، ورزشکار مدال خود را به راحتی از دست می‌دهد.

دکتر علیرضا سلیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش سطح علمی ورزشکاران و مربیان نسبت به گذشته اظهار کرد: اگر در گذشته شرایط بسیار سختی در روند علمی کردن ورزش داشتیم و به سختی می‌توانستیم افکار مربیان را از حالت سنتی به روش‌های علمی تمرین تغییر دهیم، اما در حال حاضر سطح علمی ورزشکاران و مربیان به حدی بالا رفته است که نگاه حرفهای به مباحث علم تمرین دارند و متخصصان امر را برای هر شیوه تمرین به چالش می‌کشند.

وی گفت: به جرات می‌توانم بگویم که در حال حاضر سطح علمی ورزشکاران و مربیان ما کمتر از ورزشکاران و مربیان کشورهای مطرح دنیا نیست و شیوه‌های تمرینی خود را به صورت علمی دنبال می کنند تا در رقابتهای حساس و مهم مدال خود را به راحتی از دست ندهند.

سلیمی افزود: طی چند سالی که در آلمان با باشگاههای مختلف در زمینه علم تمرین کار می‌کردم، نگاه آنها به مقوله علم تمرین تنها در این حوزه خلاصه نمی‌شود و علم تمرین را نوعی تغییر و تحول می‌دانند. در حقیقت آنها بر این باورند که علم تمرین تنها خاص ورزشکاران نیست و افراد معمولی نیز از طریق تمرین می‌توانند در زندگی خود تغییر و تحول ایجاد کنند.

این متخصص علم تمرین تصریح کرد: ما محکوم به رعایت علم تمرین در ورزش حرفه‌ای هستیم تا به نتایج خوبی در مسابقات مهم دست پیدا کنیم، در غیر این صورت شرایط راضی‌کننده‌ای در رقابت‌ها نخواهیم داشت. البته با نگاه حرفه ای که ورزشکاران و مربیان نسبت به مباحث علمی پیدا کردند، من مطمئنم در این دوره از بازیهای آسیایی به نتایج خوبی نسبت به دوره‌ قبل دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در آلمان متوجه شدم اگر نتوانیم مباحث علمی را در میادین ورزشی به عمل تبدیل کنیم و ورزشکاران اصول حرفه ای‌گری را رعایت نکنند، کسب مدال امکانپذیر نیست و از حریفان جهانی عقب خواهیم افتاد.

سلیمی در پایان گفت: اگر بخواهیم در بازیهای حساس و مهم حذف نشویم، باید باشگاهها و فدراسیونهای ما به سمتی حرکت کنند که بدون حمایت از طریق دولت و اسپانسرها خود درآمدزایی کنند و نگاه حرفه ‌ای به این مساله داشته باشند. این امر زمانی محقق می‌شود که مباحث علمی را در شیوه‌های تمرین به خوبی رعایت کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید