عذرخواهی پارلمان اروپا از الجزایر بابت انتشار ویدیوی توهین‌آمیز

سفارت الجزایر در بروکسل اعلام کرد که پارلمان اروپا به خاطر انتشار ویدیوی توهین‌آمیزی از داخل مقر پارلمان اروپا با هدف خدشه‌دار کردن وجهه نهادهای الجزایر، از مسئولان الجزایری عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، سفارت الجزایر در بروکسل در بیانیه‌ای اعلام کرد، دیگو کانگا فانو، رئیس دفتر رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با عمار بلانی، سفیر الجزایر نسبت به وقوع این رخداد ابراز تاسف و تاکید کرد: تحقیقات برای بررسی شرایط ضبط ویدیو نشان می‌دهد که لیلی حداد، شهروند بلژیکی الجزایری که اقدام به ضبط این ویدئو از داخل پارلمان اروپا کرده عمدا قوانین داخلی پارلمان اروپا را نقض و از اعتماد حاضران در مقر پارلمان سوء‌استفاده کرده است.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد که اداره کل ارتباطات پارلمان اروپا پس از انجام تحقیقات پیام هشدارآمیزی به حداد فرستاد و اعلام کرد: آن‌چه که باعث شده ما آرام باشیم این است که اقداماتی با هدف ممانعت از این نمایش مغرضانه و عمدی اتخاذ شده است.

وزارت خارجه الجزایر پیشتر جان ارورک، سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را در اعتراض به ویدئوی توهین آمیز منتشر شده از داخل مقر پارلمان اروپایی احضار کرد که در آن عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر و نزدیکان وی مورد هجمه قرار گرفته‌اند و هدف از آن خدشه دار کردن وجهه نهادهای الجزایر است.

ارورک در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: خبرنگاران مورد اعتماد نهادهای اروپایی به نمایندگی از آن‌ها سخن می‌گویند و ما با آن‌ها در راستای اصول آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها برخورد می‌کنیم.

 وی با این توییت خود این بحران را پیچیده‌تر کرد.

در همین راستا، بن علی شریف، سخنگوی وزارت خارجه الجزایر در پاسخ به توییت ارورک تاکید کرد: این اظهارات دیدگاه شخصی اوست نه دیدگاه هیأتی که آن را نمایندگی می‌کند.

وی در ادامه افزود: الجزایر منتظر واکنش رسمی از سوی اتحادیه اروپا مطابق با هنجارهای دیپلماتیک بین‌المللی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید