نماینده خاش مطرح کرد:

درگیری سیستان و بلوچستان با بحران خشکسالی و ریزگردها

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های کورین و نصرت آباد گفت: سیستان و بلوچستان با بحران خشکسالی و ریزگردها مواجه است که در سال های اخیر مشکلات فراوانی برای مردم منطقه به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، علی کرد در جمع خبرنگاران بیان کرد: متأسفانه در سال های اخیر کمک های بلاعوض دولت به دامداران و کشاورزان استان کافی نبوده و مشکلات آن ها همچنان پابرجاست.

وی اضافه کرد: باید امکانات مورد نیاز برای بقای مردم روستایی و عشایر فراهم شود، مدیریت آب شرب منطقه در روستاهای فاقد لوله کشی آب شرب و رساندن آب مورد نیاز روستاییان و عشایر با تانکر از اقدام هایی است که قسمتی از مشکلات روستاییان، کشاورزان و دامداران را برطرف می کند، همچنین با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها زمینه ماندگاری آن ها فراهم می شود.

نماینده مردم خاش همچنین به اهمیت مرزمیرجاوه و توسعه تجارت از این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: مرز میرجاوه پس از مرز بازرگان، دومین مرز استراتژیک و اقتصادی کشور محسوب می شود.

وی بیان کرد: مرز میرجاوه با توجه به داشتن شرایط ویژه از جمله راه های مناسب ترانزیتی، نزدیکی به فرودگاه بین المللی زاهدان، کشورهای آسیای میانه و برخی بازارهای کشور از جمله کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان و شیراز می طلبد با برنامه ریزی مناسب از طریق آن مسیر مبادله کالا را به فرصت خوب اقتصادی برای استان و کشور تبدیل کرد.

نماینده خاش تصریح کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی به دولت و پیگیری های مستمر توانستند موضوع کوله بری را سامان‌دهی کنند و طی روزهای اخیر با بازگشایی نخستین مرز استان بر روی کوله بران در میرجاوه فعالیت کوله بران از این مرز آغاز شد.

کرد ادامه داد: پیگیر هستیم تا دیگر مسیرها به ویژه در منطقه سیستان بر روی کوله بران باز شود و فعالیت اقتصادی رونق تازه ای پیدا کند.

وی گفت: با تصویب هیئت دولت، کوله برانی که دارای کارت الکترونیک کوله بری باشند و مشخصات آن ها در سامانه ثبت شده باشد از معافیت های تعیین شده دولت و سود دو میلیون و 700 هزار تومانی برخوردار می شوند.

کرد درباره انتقال آب از دریای عمان برای رفع مشکل بی آبی استان گفت: به نظر می رسد با توجه به شرایط مالی حاکم بر کشور و نداشتن اجازه برای واگذاری این طرح به شرکت های خارجی، این موضوع در این دوره از مجلس به نتیجه نرسد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید