محافظت از تپه «علی‌کش» بیشتر می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1397/3/20 ساعت : 15:54 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از فنس‌کشی تپه علی‌کش واقع در شهرستان دهلران بمنظور حفاظت و حراست بیشتر از این محوطه تاریخی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «عبدالمالک شنبه‌زاده» با اعلام این خبر اظهار کرد: حمل و جوشکاری و برش و خم کاری وجاگذاری به صورت  کامل  لوله 80میلیمتر به ارتفاع 3متر وتعداد 240عدد جهت فنس کشی  همراه با نصب درپوش فلزی روی لوله‌ها - حمل و جوشکاری برش ...و جاگذاری  بصورت کامل  لوله 60 میلیمتر به طول 3 متر جهت فنس کشی به تعداد 480 عدد از جمله این اقدامات است.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام تهیه و اجرای رنگ آمیزی کامل لوله های عمودی و افقی فنس شامل ضدزنگ و رنگ روغنی - نصب توری، تهیه ساخت ونصب در آهنی  را از جمله کارهای انجام گرفته در این تپه‌ی تاریخی عنوان کرد.

شنبه‌زاده ادامه داد : تپه علی کش از تپه‌های قدیمی شهرستان دهلران استان ایلام است که قدمت آن به هزاره ۸ قبل از میلاد می‌رسد.

تپه علی کش در جنوب غربی استان ایلام در شش کیلومتری بخش موسیان شهرستان دهلران در ‏میان ارضی کشاورزی و درنزدیکی رودمیمه قرار گرفته است.‏تپه علی‌کش بین سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ توسط فرانک هول و هیئت همراه کاوش شد.

این اثر در تاریخ ۳ آبان ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۹۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید