رییس جهاددانشگاهی استان فارس عنوان کرد

بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی/برگزاری کنفرانس رسانه‌های سنتی و مدرن در شیراز

رییس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اقدامات گسترده‌ی این نهاد در ابعاد، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تاکید کرد که بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌ها و توجه به نوآوری را در دستور کار دارد.

به گزارش ایسنا، مظاهر بابایی با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی فارس در ابعاد مختلف، ظرفیت‌های آموزشی این نهاد را در ابعاد کوتاه مدت و بلندمدت یادآور شد و گفت: تنها در سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در قالب آموزش‌های کوتاه مدت، مهارت‌های منتهی به اشتغال را در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی فارس فراگرفته‌اند.

بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه‌ی آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، گستره‌ی زیادی را تحت پوشش قرار داده است، گفت: این آموزش‌ها علاقه‌مندان به ارتقاء مهارت‌های تخصصی با مدرک‌ تحصیلی دیپلم تا دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی را در بر می‌گیرد.

رییس جهاددانشگاهی فارس همچنین این نهاد را متولی آموزش‌های کوتاه مدت به دهیاران و بخشداران در سال‌های گذشته دانست و گفت: این نهاد در آموزش از بهترین نیروها و به‌روزترین علوم بهره برده است.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهاددانشگاهی فارس، مهمترین سرمایه‌ی این نهاد را نیروی انسانی متخصص و توانمند برشمرد و گفت: در حوزه‌ی پژوهش علی‌رغم بی‌مهری‌های موجود در سپردن پژوهش‌های کاربردی، جهاددانشگاهی فارس اقدامات موثری در کارنامه دارد.

او همچنین به ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی فارس اشاره و اضافه کرد: بخش مهمی از توان فرهنگی جهاددانشگاهی فارس به فعالیت‌های قرآنی و برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینارها و همایش‌های علمی تخصیص یافته است.

بابایی ضمن بیان اینکه جهاددانشگاهی فارس در حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، 2 خبرگزاری توانمند ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآنی) و ایسنا (خبرگزاری دانشجویان ایران) را تحت پوشش دارد، گفت: امروز اکثر مخاطبان، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را به‌عنوان موثق‌ترین منابع خبری می‌شناسند.

او یکی دیگر از ظرفیت‌های فرهنگی تحقیقاتی جهاددانشگاهی را مرکز ایسپا (مرکز افکارسنجی ) عنوان و خاطرنشان کرد که تحقیقات این مرکز در تمام زمینه‌ها، قابل استنادترین تحقیقات به شمار می‌رود.

رییس جهاددانشگاهی فارس همچنین به برنامه‌های آتی این نهاد در فارس اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مد نظر، راه‌اندازی مرکز فرآوری گیاهان دارویی است که با توجه به در اختیار داشتن زمین مناسب، تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی، امکان تولید و فرآوری گیاهان دارویی را در شیراز فراهم کنیم.

وی از دیگر برنامه‌های جهاددانشگاهی فارس را پرورش بُز "سانن" عنوان و تاکید کرد که با استفاده از توان نیروی انسانی این نهاد و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت بخش خصوصی، امکان تولید و فرآوری گیاهان دارویی را بسترسازی خواهیم کرد .

بابایی با بیان اینکه امسال برگزاری نخستین کنفرانس ملی رسانه‌های سنتی و مدرن را جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار خواهد کرد، گفت: با توجه به وجود مشکلات ناشی از فضای مجازی و گسترش آن و لزوم ارتقاء آگاهی و دانش جامعه در خصوص چگونگی اطلاع از صحت اخبار و اطلاعات منتشره در فضای مجازی و همچنین ارتقاء دانش فعالان عرصه‌ی رسانه، این کنفرانس با حضور چهره‌های علمی استان فارس و سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی فارس تاکید کرد که با توجه به وجود ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در جهاددانشگاهی سراسر کشور، در صورت حمایت استانداری و دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی، امکان ایجاد و راه‌اندازی مراکز علمی و پژوهشی در حوزه‌های درمانی و پزشکی در شیراز وجود دارد.

وی از آمادگی کامل جهاددانشگاهی فارس برای همکاری در زمینه‌ی گسترش استفاده از کنتورهای هوشمند و بهره‌گیری از انرژی‌های نو با توجه به بحران کم‌آبی و مشکلات ناشی از آن خبر داد و تصریح کرد که این نهاد دانشگاهی می‌تواند در تفاهم با جهادکشاورزی و متولیان بخش انرژی، در ابعاد مختلف ورود کرده و فعالیت کند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید