مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان:

200 میلیون مترمکعب حجم آب مرده چاه نیمه وارد شبکه می‌شود

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه پمپاژ چاه نیمه چهارم اواخر تیرماه به بهره برداری می‌رسد و 200 میلیون مترمکعب آب حجم مرده چاه نیمه وارد شبکه می‌شود.

‌به گزارش ایسنا- ‌اتابک جعفری در شورای اداری استان افزود: میزان بارندگی در استان 26 میلی متر است که نسبت به میانگین بلند مدت 77 درصد و نسبت به سال گذشته 66 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: حجم فعلی سدهای استان نسبت به سال آبی قبل 48 درصد کاهش پیدا کرده‌ و حجم آب موجود در مخازن 34 درصد کل مخازن است.

جعفری تصریح کرد: 18 سال است که خشکسالی را در استان تجربه می‌کنیم اما امسال شرایط بی سابقه است و در 20 سال گذشته چنین شرایطی را تجربه نکرده‌ایم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: با توجه به منابع موجود ‌خوشبختانه در امسال و در 6 ماهه ابتدایی سال آینده مشکلی در جهت تامین آب شرب  در استان وجود ندارد‌.

وی افزود : با توجه به وضعیت موجود و خشکسالی‌های استان لازم است تدابیری برای کف شکنی چاه‌ها برای تامین اب و رفع مشکلات مردم اندیشیده شود‌.

جعفری به اهمیت توجه به مدیریت در مصرف آب با توجه به وضعیت فعلی منابع ابی در استان اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا از این بحران بی نظیر و شدید خشکسالی چند ساله عبور کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری هم گفت: بحران آب، خشکسالی، افزایش بی سابقه دمای هوا و خشکسالی ها مردم را به ستوه آورده است، بنابراین لازم است مدیران استان با بسیج امکانات اقدام ها و تدابیر ویژه‌ای را برای رفع این معضل در اولویت قرار دهند.

علیرضا نورا ادامه داد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی با مطالعه دقیق و نظرهای کاربردی برای رفع مشکلات موجود در استان همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در ماه جاری نسبت به ماه گذشته افزایش چند برابری پیدا کرده است و نوسانات برق و افت ولتاژ سبب ضرر و زیان زیادی به مردم شده است، بنابراین باید مدیریت مصرف برق را در شرایط فعلی بهینه و مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر در استان بحران آب است، از نظر منابع آبی در شرایط فوق بحرانی و حاد قرار داریم، باید با همکاری هم این مشکل را در کوتاه مدت رفع کنیم تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید