استاندار:

دستگاههای دولتی مشوق‎های لازم برای سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان را فراهم کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاههای دولتی باید مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا- سید دانیال محبی در شورای اداری استان افزود: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن قابلیت‌های فراوان فرصتی گرانبها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

استاندار در ادامه تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از منظر ساختار زمین شناسی خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است به طوری که تنوع کانیهای معدنی شناسایی شده در آن نشان دهنده استعداد بالقوه در این بخش است که سهم قابل توجه معادن و ذخائر معدنی در شکل گیری صنایع استان اهمیت بخش معدن را به عنوان زیر ساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: امروز اقتصادی در دنیا پویاست که بخش خصوصی در آن سهیم باشد و از توان این بخش استفاده کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر در گذشته دستگاههای دولتی از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر خرید خودشان را انجام می‌دادند، شاید امروز این کارخانه پویا و فعال بود.

محبی گفت: حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی علاوه بر پویایی اقتصاد کشور باعث اشتغالزایی هزاران جوان جویای کار می‌شود.

وی بیان کرد: نباید از دولت انتظار اشتغالزایی را داشت زیرا دولت تنها بسترسازی می‌کند و باید بخش خصوصی در این زمینه فعال شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌هایی به عنوان پایلوت در این استان انجام شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبت سرمایه گذاری را پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای دولتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی موظف به خرید کالاهای ایرانی هستند تا صنعت و اقتصاد کشور پویا شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید