اجرای سامانه آبرسانی برای بیش از دو هزار روستا در سیستان و بلوچستان

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و 594 روستا در استان وجود دارد که از این میان دو هزارو570 روستا دارای سامانه آبرسانی است.

‌به گزارش ایسنا-‌ به نقل از اداره‌کل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان، عبدالاحد ریگی افزود: بیش از 160 هزار دام روستاییان و عشایر به دلیل خشک شدن تالاب هامون به شبکه آب‌رسانی روستایی تحمیل شده که یکی از دلایل افت فشار آب در برخی نقاط هم همین موضوع است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در تأخیر راه اندازی مجتمع آب‌رسانی از زهک به هیرمند، مانع شدن مردم منطقه برای استفاده از اراضی آن ها در اجرای لوله گذاری و رساندن آب از چاه نیمه ها به هیرمند است که مسئولان در تلاش هستند با کمک مسئولان محلی منطقه این موضوع را هر چه سریع تر رفع کنند، سپس مناقصه این طرح که فقط 12 کیلومتر از آن باقی مانده است به پیمانکار واگذار شود، 28 کیلومتر از این طرح انجام شده است و فقط حد فاصل هیرمند تا روستای شغالک به دلیل جلوگیری مردم منطقه از اجرای طرح ناتمام مانده است.

ریگی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای ما استفاده از ظرفیت چاه نیمه ها بر اساس مدل های جدید از جمله مدل اسکله های شناور است که در شرایط بحران به کمک می آید. 110 تانکر در استان کار آب‌رسانی به هزارو300 روستا را انجام می‌دهد و براساس معیارهای تعیین شده 15 تا 20 لیتر آب به ازای هر نفر در شبانه روز توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: 59 پروژه تک روستایی در دست اجرا و شش مجتمع آب‌رسانی نیز در حال مطالعه است که تا پایان امسال به مرحله اجرایی خواهند رسید. در سه سال گذشته بیش از 400 میلیارد تومان در منابع آبی استان هزینه شده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید