یک پلاک 3000 خانوار رفسنجان را گرفتار کرده است!

  • تاریخ انتشار : 1397/3/21 ساعت : 15:12 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
فرماندار رفسنجان با اشاره به مشکلات پلاک ۲۰۹۴ رفسنجان، خاطرنشان کرد: رفسنجان از سال ۵۳ با مشکلات این پلاک مواجه است به نحوی که 3000 خانوار گرفتار این پلاک هستند که باید مشکل این پلاک برطرف شود.

به گزارش ایسنا، علیار اسکندری نسب امروز 21 خرداد در مراسم افتتاح دادگاه بخش کشکوئیه اظهار کرد:  پیشنهاد می کنیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در شهرستان تشکیل شود تا این تعداد خانواده که عده زیادی هم هستند در این محل مشکلات خود را پیگیری کنند.

وی افزود: شهرستان رفسنجان دومین شهرستان به لحاظ جمعیت در استان است و مشکلات ویژه‌ای دارد که امسال این مشکلات بیشتر شده است.

کمبود محصولات کشاورزی و خشکسالی پیاپی در ماه‌های اخیر داشتیم

وی با اشاره به مشکلات پیش روی شهرستان رفسنجان، افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد حضور اتباع بیگانه در  این شهرستان است که درصد قابل توجهی هستند و نمودش را امسال به خاطر کمبود محصولات کشاورزی و خشکسالی پیاپی در ماه‌های اخیر دیدیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان به مصوبه استان در مورد طرح جامع ساماندهی اتباع بیگانه اشاره کرد و خواستار پیگیری آن از سوی شورای تأمین استان شد.

محصول پسته رفسنجان از 65 هزار تن به 5000 تن کاهش یافته است

فرماندار رفسنجان همچنین کاهش محصولات کشاورزی در شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته 65 هزار تن محصول داشتیم و امسال کمتر از 5000 تن محصول پسته داریم. معمولا در این ایام سال بعضی کشاورزان تا 400 نفر کارگر داشتند اما امسال به ۳۰ تا ۴۰ نفر کاهش یافته است. اکثر این کارگران اتباع بیگانه بودند و اشراف کامل بر زندگی و درآمدهای مردم دارند که در این صورت با مشکلاتی از قبیل سرقت و ناامنی در شهرستان روبرو خواهیم شد.


مردم امسال حتی پول آب بهای موتورهای کشاورزی را ندارند


وی تأکید کرد: لازم است علاوه بر تشکیل ستاد مدیریت بحران استان در کشور این ستاد در استان نیز تشکیل شود. همچنین برای وام‌های کشاورزی مهلت گرفته شود نه اینکه اصل وام پرداخت شود سود و دیرکرد بخشیده شود بلکه اینجا مردم نیاز به تنفس حداقل سه ساله دارند چراکه امسال حتی مردم پول پرداخت آب‌بهای موتورهای کشاورزی را هم ندارند.
 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید